Våren kom tillbaka!

Idag är det ett strålande väder i Stockholm igen, efter ett litet bakslag med snö. Men det bästa av allt är att det är så ljust, jag älskar att det är ljust när man vaknar och ljust länge på kvällen. Det känns som om man på något sätt blir piggare och att dygnet får fler timmar.

Idag har Pär varit hemma från jobbet för att besöka en sjukgymnast som skulle titta på hans skada som han fick i söndags när han var ute och sprang. Inget allvarligt, men väl en bristning som gjort väldigt ont. Nu har han fått tips på lite stretching som tydligen är väldigt viktigt enligt sjukgymnasten ju äldre man blir.

På vägen hem roade vi oss med att åka och titta på den nya fotbollsarenan, Swedbank Arena, som man för fullt håller på att bygga i Solna. Vilken arena det kommer att bli, stor och spektakulär med ett tak som går att lyfta bort och sätta tillbaka vid behov, och med plats för 65 000 åskådare. Första spadtaget togs 2009 och invigning blir 2012. Jag är inte så där jättehemma på dessa arenor, men min fotbollstokiga man berättade att det verkligen byggs nytt även här i Stockholm när det gäller fotbollsbranschen. Djurgården ska bygga ny arena någonstans uppe vid Stadion och Hammarby ska bygga en ny arena vid Globen.



Så här är det tänkt att arenan ska se ut i färdigt skick, enormt stor och som nu ska uppfylla alla krav som FIFA och UEFA ställer rent tekniskt.



En bild på hur det är tänkt att det ska se ut inne. Måste ju erkänna att det blir en häftig arena, trots att jag kanske någonstans också tycker att det behövs fyllas många andra hål med friska pengar. I Sverige pratar vi också väldigt mycket om hur lite korrupta vi är i jämförelse med andra länder ute i världen. Men i detta projekt har redan flera inblandade fått lämna på grund av just korruption och svågerpolitik.

I dag har jag också ägnat mig lite åt mitt nya uppdrag inom SWEAS PR kommitte, genom att skicka ut pressmeddelanden till svensk press angående flera stipendier som offentliggjordes under världsmötet i KL. Nästa vecka ska vi också ha vår första telefonkonferens med den nya kommitten där alla sitter på lite olika ställen runt om i världen. 

Nu ska jag snart försöka renskriva lite anteckningar från världsmötet som ska bli tre stycken reportage. Därefter ska jag nog ta en skön promenad i det vackra vädret. Andas in den friska luften som ger så mycket energi. 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vilken dröm att skriva reportage, det blir säkert jättelyckat!

2011-04-13 @ 20:09:48
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0