Jobb, lunch och jobb!

I morse gick det lite lättare att kliva upp, kanske berodde det lite på att jag inte klev upp klockan 6 utan en timme senare. Tog med mig lite frukost upp till mitt lilla kontor på övervåningen och började så sakteliga strukturera upp vad som skulle göras under dagen. Jobbade på ett litet tag och åkte sedan in till Flemminggatan för att äta lunch med Åse Byberg, en kompis från Kuala Lumpur tiden.

Det är alltid lika kul att träffa Åse, som är så väldigt kreativ och fullkomligt sprudlar av livsglädje. Första gången jag träffade Åse var för drygt ett år sedan på Starbucks i Bangsar, det område hon bodde i under sin tid i Kuala Lumpur. Jag skulle göra ett personporträtt om hennes intressanta liv till den skandinaviska tidningen Snofida. Då hade jag legat sjuk i en vecka med feber och snuva, men efter intervjun med henne var jag piggare än någonsin. När man pratar med henne känns egentligen ingenting omöjligt. Hon var och är för övrigt också en av skribenterna och då också min kollega i den tidningen. Fast numera skildrar vi två allt från vårt Stockholm. Det är i alla fall roligt att ha vänner som också bott i Kuala Lumpur här hemma, man har samma erfarenheter och vet vad den andre menar när man försöker prata om sina upplevelser och känslor kring att vara hemma igen.  


En bild som jag lånat av Åse på en av hennes många
resor runt om i världen. Åse och hennes man håller
just nu på med en dokumentär om Stig Larssons liv.
För övrigt har de gjort massor och en av deras specialité
med filmandet är det goda livet med delikat mat och dryck.

Just vid tillfället i Bangsar dök det hos mig och Åse upp en idé om att göra en dokumentär om Swea, nätverket för svenska kvinnor som bor utomlands. Vi började redan då spåna på olika inriktningar och hur filmen skulle kunna se ut. Tyvärr har detta hamnat på framtiden på grund av lite olika omständigheter, men kanske kan vi göra en provfilmning under världsmötet i Kuala Lumpur. Jag återkommer mer om detta senare. Det viktiga som framförallt Swea ser det är att detta absolut inte får bli något som på minsta sätt kan liknas vid alla dessa dokusåpor som det blivit så många av nu, Hollywoodfruar, New Yorkfruar och Östermalmsdamer. Nu hade ju i och för sig inte jag och Åse en endaste liten tanke på att det skulle bli något i den riktningen heller, inget som tilltalar oss, men det är bra att man är tydlig. Vi diskuterade i alla fall även detta och mycket annat under vår lunch idag.

Jag gjorde dessutom storstilad entré på vårt lunchställe Why Thai som är en liten "hål i väggen" restaurang med thaimat på Flemminggatan på Kungsholmen. Det är ett par trappsteg som går direkt ner till restaurangen och den stora disk där man beställer maten. Klumpig som jag är så snubblade jag på de sista stegen och bokstavligen ramlade in och landade pladask precis framför Åse som tårades av skratt. Ja, de lunchgäster som var där fick sig nog ett gott skratt också och en liten lunchunderhållning på köpet.

Why Thai
Här ovan en bild på Why Thai som jag tagit från
Restaurangkartan.se. Mycket god mat, med väl
tilltagna portioner och inte heller överpriser
för att vara i Stockholm. http://www.whythai.se/

När jag kom hem igen så jobbade jag på i några timmar till och nu vid femtiden var jag så trött att jag nästan somnade framför datorn. Har kanske inte riktigt kommit in i vardagens lite snabbare lunk här hemma i Sverige ännu, och just nu har jag så många roliga saker omkring mig. Det jag under dagen jobbade med och blev så sömnig av är på inga sätt trist, tvärtom så är riktigt roligt, Studentvision, som fömedlar en otroligt bra kanal för företag som vill kommunicera med Sveriges högskolestudenter, en målgrupp som betyder framtid och hopp. Gå gärna in och titta på vår hemsida: http://www.studentvision.se/ 

Det blir nog en tidig kväll, för i morgon ska jag åka in och äta frukost med en gammal vän, en kombinerad jobb och "ha det mysigt frukost". Jag tycker att frukostmöten är ett bra sätt att träffas på, det blir oftast effektivt och frukost ska man ju ändå ha och man förenar liksom nytta med nöje. Viktigt för mig som gillar både och.



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Låter precis som de entréer jag brukar göra haha, alltid kul när man kan få andra att skratta! Vad intressant det låter med den där dokumentären om Stig Larsson! Ha det gott, kram

2011-01-12 @ 11:04:48
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Åse

Trevligt Eva!!

2011-04-26 @ 12:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0