Ännu en helg som rusat förbi!

Helgen har rusat iväg, precis som helger brukar göra. Jag tycker att det känns som bara några timmar sedan jag vinkade av Julia som i fredags skulle åka med Ping upp till Hassela för att åka skidor. Det är lite konstigt det där med helger, man känner på fredagen "gud så skönt det ska bli med två hela lediga dagar", och så vips så har dagarna bara försvunnit. Ofta precis innan en lång sommarsemester brukar jag tänka på hur skönt det ska bli med en hel månads ledighet, jag brukar säga till mig själv att det är ungefär som om jag skulle vara ledig hela oktober eller hela februari, och då både låter det och känns jättelänge. Sedan rusar månaden fram med ilfart, och så står man där och undrade var i hela friden tog den där månaden vägen.

I lördags var vi på 80 års uppvaktning. Det var en faster till Pär som fyllde år och det kändes riktigt bra att vi tillsammans med Pärs bror Ulf och hans Catrine åkte dit med en blombukett. För vår del var det väldigt länge sedan vi träffade Britt-Marie, som födelsedagsbarnet heter. Jag tror att det var minst tio år sedan sist.



Här ovan ser vi Pärs bror Ulf, Britt-Marie och Pär. Britt-Marie blev riktigt rörd när vi alla kom och då särskilt hennes brorsbarn som hon inte träffar så mycket. Tulpanerna hade vi med oss.


 
Här ser vi Britt-Marie med sin make Bosse. Vi stannade inte så länge för senare skulle jubilaren vidare på middag till ett av sina barnbarn. Men vi hann med att äta både kakor, bullar och tårta. 

Senare på kvällen åkte vi hem till Liz och Bengt och deras två barn Ella och Marc. Här var det dags för Melodifestivalen, denna folkfest som ingen tittar på, men som konstigt nog alltid slår rekord i antal tittare. Vi hade i alla fall dukat upp med massor av god plockmat med medelhavsinriktning, samtidigt som vi tittade på glitterfesten på TV. Egentligen var det ingen som stack, ganska slätstruket startfält av artister. Men vi hade Ella som är tio år med oss som expert, och hon sa att rätt låt vann. Så då litar jag på henne som bedyrade att Danny var den allra bästa av kvällens artister.

Fast egentligen tror jag inte det spelar någon roll hur duktiga de övriga i startfältet är, för är någon från Idol med så får de garanterat de flesta rösterna. Så är det, och det måste kännas tufft för de övriga när de vet att idolerna har ett så starkt stöd och att resultatet i princip är klart redan innan själva röstningen.



Pär och Bengt var kanske inte så där jätteintresserade, de började i stället spela spel på Ipaden. Något som i alla fall Pär kan hålla på med i evigheter. Vi hade en riktigt mysig kväll med Melodifestival, massor med diskussioner och mycket lek med Marc, som är ett riktigt charmtroll.



Liz och Ella myser i soffan. Ella hade koll på alla artister och förklarade för oss andra vilka som var bra och vilka som var dåliga. Ella själv är en riktig rock tjej som spelar elbas i ett band på sin skola.

Senare på natten var det dags att hämta Emelie som varit på en stor fest som några elever från Södra Latin hade ordnat i en jättelokal i Bromma. Emelie hade först varit på födelsedagsmiddag hos en kompis från hennes skola Kungsholmen och därefter hade alla dragit vidare till den här festen.



Emelie är ovan med festmask och allt.

Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Oj, har det varit helg!? Här är alla veckans dagar lika, skriva, skriva, skriva! Något jag tycker är skönt just nu. Vad lik Emelia är dig! Jättesnygg!



Jag är en av de där som alltid tittar på Melodifestivalen, men jag känner att det är lite jobbigt nu när det är så många gånger, för det är inte så lätt att hinna se dem alla. Förr hade jag och en väninna som tradition att vi såg Melodifestivalen hos oss och Eurovisionschlagerfinalen hos dem. Nu ser vi inte någonting tillsammans, för det blir så många gånger och det liksom skjuts på framtiden och sedan är allt över. Jag höll på Jenny Silver. Klart Danny vann. Det är ju tjejer som sett Idol som ringer och röstar. Precis som de ringer och röster på killarna i idol... Ha det så gott! Kram Kim

2011-02-07 @ 15:54:36
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Vilken snygg mask, jag älskar sådana!

2011-02-11 @ 11:46:53
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0