QX galan vann över Melodifestivalen!

Helgen har för ovanlighetens skull varit riktigt lugn och skön, faktum är att vi hela helgen varit i tryggt förvar i hemmets lugna vrå, förutom ett besök på mataffären. Ibland kan man behöva det, en helg utan något inbokat.

Oroligheterna fortsätter i arabvärlden, och land efter land börjar nu protestera mot diktatur och förtryck. Självklart följer jag utvecklingen och hoppas att ledarna tar ansvar och inte utövar våld på sina folk. Tyvärr är det inte så, och antalet skadade och döda ökar hela tiden.

Själv har jag varit i valet och kvalet om jag ska boka om min flygbiljett från Qatar Airways till Malaysian Airlines, och nu bestämt mig för att göra så. Även om det inte är några oroligheter i Qatar, så är det bara några timmar till Bharain där det kokar en hel del. Utvecklingen går snabbt, och skulle de få för sig att stänga flygplatser eller att det på grund av alla oroligheter blir stora förseningar mm så känns det inte roligt.

Annars har det varit en del TV tittande i helgen, och de stora dragplåstren var Melodifestivalen och QX galan. Enligt mig vann QX galan stort, Melodifestivalen känns redan lite trist och förutsägbar, trots att det är flera deltävlingar kvar. Men vet liksom redan innan TV:n sätts på vad som hända skall.

Jag som älskar glitter och glamour hade verkligen längtat till Sverige för att få bänka mig framför den absolut största TV händelsen, men egentligen var jag mättad redan efter första deltävlingen. Allt känns som en upprepning; skämten, mellanakterna och även låtarna. Fast det lustiga är att jag ändå fastnar där framför TV:n när det är dags igen. Men i lördags satt jag inte som klistrad, utan stod mest vid köket och tillagade mina libanesiska piroger, som är ett utmärkt mellanmål när hungriga ungdomar kommer hem från skolan.

Däremot satt jag som klistrad när jag tittade på QX galan, med en salig blandning av bögar, flator, bi-, transor, hetero och queerpersoner, som alla var så där härligt underbart fria, glittriga och glada. En härlig mix av artister som uppträdde, och med en konferencier som Carina Berg kan det heller inte gå fel. Hon är verkligen underbar på ett genuint och äkta sätt, och jag tycker faktiskt att hon är en av Sveriges allra bästa programledare.

Den här veckan ska jag försöka ta tag i alla surdegar som släpar efter, så att jag riktigt kan njuta av en vecka uppe ifjällen och därefter två veckor i Kuala Lumpur.



Just nu längtar jag efter lite asiatisk atmosfär!

Kommentarer
Postat av: RESESNACK

Heej, det var inte igår! Hur är allt med dig och familjen?

2011-02-21 @ 15:43:46
URL: http://res.se/blogg/resesnack/
Postat av: Kim M Kimselius

Förstår att du valde bort Melodifestivalen. Den blir söndertjatad med så många delfinalen. Nej, tillbaka till det gamla, en enda sändning med TIO BRA LÅTAR! För sedan de började med det här systemet med delfinaler har Sverige inte legat bra till en enda gång. Undrar vad det kan bero på?

Kram Kim

2011-02-21 @ 16:51:53
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0