Valspurt!

Helgen har varit riktigt rolig, och jag ser nu annu mer fram emot att vi sa smaningom ska fa till nagon slags varadag har ganska snart. Annu ar det valdigt mycket som ar provisoriskt och det ar ju inte sa dar jattekul att vakna upp och varje dag och ater paminnas om att att huset fortfarande ar tomt pa vara mobler.

I fredags at vi som sagt kraftor hemma hos Pars bror med familj, farmor var ocksa dar, och det var riktigt riktigt gott. Som vanligt hemma hos denna familj hade det bullats upp med diverse godsaker och nar vi sa smaningom akte hem var vi sa matta och belatna att vara hjarnor hade somnat. Jenny som var sa snall och korde oss hem fick ta lite extra svangar pa grund av att vi inte riktigt hade koll pa alla sma vagar. Men tillhor man "team vilse" ar det naturligtvis en ganska vanlig situation. "Team vilse" kom till i Malaysia da jag och min besattning i bilen allt som oftast akte vilse, och Par och hans besattning fick snallt vanta in oss pa alla mojliga stallen runt om i Malaysia.

I lordags at vi lunch hemma hos Elisabeth Backstrom, en hemvandare fran Kuala Lumpur. De bodde i ett fantastiskt hus, som de haller pa att renovera sa vackert. Vi satt och pratade om allt som har med hemflytten att gora, och man kanner faktiskt ett stort slaktskap med alla sina gamla vanner fran KL. Vi har sa mycket inom oss och det ar sa manga upplevelser som kanske ar lite svara att forsta for de som inte varit med om att forst bryta upp fran Sverige, och sedan bryta upp fran det land man bott i for att sedan komma hem igen. Det kandes ocksa lite skont att se att det finns andra som haft samma kaos som vi har just nu, och att det blir battre efter ett tag.

I gar kom Liz och Bengt forbi och tittade pa det tomma huset vi bor i. Liz, som jag kallar for min amerikanska syster, kom till Sverige som utbytesstudent och bodde hemma hos mina foraldrar for massor med ar sedan efter det att min syster bott i hennes familj i USA i ett ar. Vi har genom aren umgatts valdigt mycket och det roliga ar att vi nu kommer att bo valdigt nara dem, vilket kanns sa kul eftersom vi bott langt ifran varandra i flera ar nu.

I morse akte Julia ivag pa en tredagars overnattning med skolan. De skulle till Vassaro i Stockholms skargard och Julia var valdigt laddad infor detta, trots en lite jobbigt rinnande nasa. For henne betyder det mycket eftersom hon ar ny i klassen och en sadan har tur brukar ju innebara att man verkligen lar kanna varandra.

Just nu ar det bara politik har i Sverige. Det ar valspurt och nu tar man till alla medel som gar for att ragga fler roster i sista minuten. Egentligen har jag inte foljt valet sa mycket som jag brukar gora, och mycket beror pa att vi inte har TV och da inte kunnat se nagra debatter, men sjalvklart laser jag tidningar.

Det som skrammer mig mest i valrorelsen ar Sverigedemokraterna, SD, och om de pa nagot satt skulle komma att bli vagmastare. Jag vill inte bo i ett land som pa det minsta satt skulle styras av manniskor med dessa asikter, aven om det bara skulle vara nagra fa stolar som de sitter pa. Dessa manniskor ar jag radd for, jatteradd.

Kan ocksa saga att vi langtar oerhort mycket efter var container, jattemycket! 


 

Kommentarer
Postat av: Catrine Linder

Det roliga med team vilse är att De innan de ska någonstans lovar och svär att de hittar dit de är på väg...Det är tur att det finns mobiltelefoner annars skulle ni fortfarande snurra runt bland stockholms förorter

2010-09-13 @ 12:46:07
Postat av: Kim M. Kimselius

Underbar läsning, som vanligt. Tråkigt däremot att ni ännu inte har fått era möbler, men skönt att du har vänner som har varit med om samma sak. Hör av mig så snart jag kommer till Stockholm. Hoppas vi kan ses då! Kram Kim

2010-09-13 @ 14:35:28
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0