Vackra soliga Stockholm

Idag kandes det underbart att vakna upp, solen skiner fran en klarbla himmel och luften ar sa dar klar och hog som den bara kan vara i Sverige och norden. Underbart!

En annan sak som ar sa fanatstiskt just nu ar att jag promenerar massor. I Kuala Lumpur gick jag knappt nagot, det var pa tok for varmt och svettigt. Dar akte jag bil eller taxi vart jag an skulle, en vana som fungerade dar, men har hemma fungerar inte det. Taxi ar for dyrt, och nagon bil har vi annu inte, vilket inte gor sa mycket alls. Det ar namligen sa skont att ga, dels ser du mycket mer och dels sa far du de dar harligt rosiga kinderna.

Igar och idag har Emelie varit sjuk. Hon har fatt en rejal forkylning och hon hostar sa in i norden. Julia ar ocksa lite hostig, men inte alls i narheten av Emelie som alltid far varre forkylningar an oss andra i familjen.

Sjalv tycker jag att det gar framat med allt, sakta men sakert. Vi har i och for sig inga mobler annu, inte heller internet eller fast telefon. Ingen TV heller for den delen. Men nu ar det nog inte lang tid kvar till all denna saknad av vardagliga ting ar over. Internet har de lovat att vi ska fa denna vecka, likasa telefon.

Igar eftermiddag ringde jag till en svensk kvinna boende i Kuala Lumpur och gjorde en telefonintervju. Jag ska gora ett litet reportage om henne och hennes bakgrund som Finskt krigsbarn. Det kandes ovant att stalla fragor om personliga saker i telefonen, ar egentligen inte duktig pa det. Vill garna sitta ansikte mot ansikte lange och prata med den jag ska intervjua. Da far man med alla stamningar och kan lasa av personen battre. Men det blir nog bra, ska renskriva allt idag. Jag kommer att fortsatta att skriva en del for den Skandinaviska tidningen Snofida i Kuala Lumpur vilket ar jatteroligt.

Nu ska jag snart ga ivag och ata lunch pa Soderhallarna vid Medborgarplatsen. En arbetslunch som jag hoppas mycket pa. Just nu vill jag egentligen inget annat an att komma in i jobb och vardag. Det ar sa man lever i Sverige, sa det ar lika bra att lagga hemmafrulivet bakom sig.

Glom inte att sprida hur viktigt det ar med mangfald och olikheter!
Vi gillar olika






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0