Solstolsmys

Jag forstar att det ar lite irriterande for alla er som laser min blogg att det fattas prickar, men vara barbara datorer har inga. Var stationara dator som har prickar, ar ute pa havet och beraknas komma om ett par veckor. Tills dess far alla sta ut med att lasa utan prickar.

I gar hade vi i alla fall lite mys hemma i vart hus i Alvsjo. Riktigt mysigt att sitta i solstolar och titta pa en dvd. Vi sag "Snabba Cash", en ganska skrammande historia om hur huvudpersonen i filmen dras djupare och djupare in i kriminalitet for att kunna matcha sina rika vanner i Stockholms innekretsar.

I dag har vi tagit oss in till Stadsbiblioteket for att kunna anvanda internet och veta att det fungerar till 100%. Det ar alltid ett stort problem vid flytt, men vi hoppas att det ska borja fungera hemma ocksa redan nasta vecka. Da hoppas vi ocksa kunna ha ett fast telefonnummer. 

For er som nu sitter i KL och laser bloggen, kan jag meddela att har i Sverige ar det mycket valsnack just nu. Overallt mots man av valaffischer och valstugor. Valarbetare star vid varenda T-banestation och ska forsoka varva roster med broschyrer och ett leende. Tidningarna fylls av kommentarer och analyser. Ni som inte har rostat annu, glom inte bort det! Jag tycker att det ar viktigt att rosta, det ar en sjalvklarhet for mig att varna om demokratin och allas var ratt att rosta fram de som vi vill ska styra vart land.

Jag hoppas ocksa kunna lagga upp lite bilder i bloggen snart, for det blir som sagt betydligt roligare att lasa da.


Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Hej Eva



Helt okej utan prickar, det blir en vana att läsa på det sättet.



När får ni era möbler och hur känns det att vara tillbaka i Sverige? Kram Kim

2010-09-07 @ 10:43:36
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0