Måndag morgon

Nu ska jag precis sätta igång och jobba, känns lite motigt när jag tittar ut genom fönstret och ser vilken underbar dag det kommer att bli. Himlen är precis klarblå och luften ser verkligen klar och frisk ut. Skulle hellre gå ut på en rejäl långpromenad. Kanske får det bli en på lunchen. Känner att jag fått ett sug efter denna friska luft som jag saknat så mycket.

I går kväll gick vi runt och planerade var vi skulle ställa våra möbler, vi möblerade i fantasin och fick till det ganska bra tror jag, tills dess vi upptäckte att vi glömt bort vissa möbler och då fick vi lite svårt att få allt att rymmas. Men vi har fortfarande drygt två veckor på oss innan vår container kommer, så vi har tid på oss att möblera om på låtsas. Jag ska inte klaga, för vi har haft det riktigt bra tillsammans i all vår enkelhet, men en skön fåtölj vore ju inte helt fel.



Vi fortsätter också att vandra runt i vårt nya område, vi brukar ta en stund varje kväll. Då får vi både frisk luft och lär oss att hitta lite bättre. Det är också kul att gå runt bland hus den här tiden på året för trädgårdarna är så härliga med sina äppelträd och lövtäckta gräsmattor.

Läste nedanstående artikel i morse, och funderade lite över det mediebrus som vi alla utsätts för idag. För över 20 år sedan arbetade jag med utomhusreklam i Stockholm. Det var riktigt roligt, stort och väldigt populärt bland de som ville synas på stortavlor, tunnelbanor och bussar. På den tiden var inte TV reklam så stort och mediabruset betydligt tystare, inte som idag när vi fullkomligt bombarderas från alla möjliga håll och kanter.

Hur upplever du reklam? 
Artikeln handlar om hur reklamen förandrats de senaste 60 åren.  
http://www.e24.se/business/reklam-och-media/seglivad-tunneleffekt_2352771.e24







Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Ni ser frusna ut på bilden. Hoppas vi inte får en alltför kall vinter, för ni har väl fortfarande KL:s värme inom er? Vecka 44 kommer jag upp till Stockholmstrakterna. Hur ser din kalender ut då?

Kram Kim

2010-10-11 @ 17:18:04
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0