Malaysia kommer starkt

När familjen Enholm/Johansson var här på besök för ett par veckor sedan så hade Agneta klippt ut och sparat en hel del artiklar om Malaysia som resmål. Det är roligt tycker jag, och det verkar också som om resereportagen om detta underbara land har ökat sedan vi flyttade hit för drygt ett och ett halvt år sedan.

Varför ska man då välja Malaysia och Kuala Lumpur som resmål? Det finns naturligtvis många saker som jag kan ta upp men jag nämner här några av de främsta, som jag i tidigare inlägg har fördjupat mig i. Här finns fantastiska paradisöar både på östkusten och västkusten som bjuder på fantastiskt vatten och stränder som får en att tro att man är i paradiset, dessutom inte så exploaterat som på många andra ställen. Vill du istället upptäcka regnskogen och djungeln så är Malaysia också landet för dig med Borneo och den stora nationalparken Taman Negara på fastlandet.  

Sedan bjuder Kuala Lumpur på en kulturell och etnisk mångfald som är svår att hitta på något annat ställe i världen. Du möts av hjärtliga och glada människor som verkligen får dig att känna dig välkommen. Något som är positivt är att nästan alla pratar väldigt bra engelska. Sist men inte minst, hotellen i Kuala Lumpur håller mycket hög klass och är väldigt prisvärda.

Eftersom jag märker att fler och fler blir nyfiken på Malysia via min blogg, vilket jag tycker är jätteroligt, tänkte jag idag rekommendera en sida för hotellsökningar och bokningar. Se nedan: 



Agoda (www.agoda.se<http://www.agoda.se/>) är Asiens ledande och snabbast växande hotellbokningstjänst, fokuserad på att erbjuda och garantera de lägsta möjliga hotellpriserna på varje destination i världen. Agoda har den bästa täckningen i Asien och Oceanien med direkt tillgänglighet till mer är 13 000 hotell. I Malaysia finns Agoda representerat på 29 olika platser med Kuala Lumpur som främsta destination med 134 hotell.
Genom att vara en del av Priceline.com har Agoda skaffat sig en global tillgänglighet, vilket ger dem en möjlighet att erbjuda de lägsta priserna på mer än 120 000 hotell över hela världen. Agoda finns tillgängligt på 30 olika språk och på webbplatsen kan du läsa hundratusentals recensioner.
Agoda har också sitt eget lojalitetsprogram, Agoda Bonusar. Genom att gå med i Agodas bonusprogram kan medlemmar spara ännu mer. Programmet, som lanserades 2004, gör det möjligt för kunder att tjäna poäng automatiskt redan på första bokningen. Dessa poäng kan sedan användas på tusentals hotell över hela världen.
http://www.agoda.se/asia/malaysia/kuala_lumpur.html



Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Jätteintressant. Klart att alla blir nyfikna att resa till Malaysia efter att ha läst dina blogginlägg. Du får hitta något bra historiskt som har hänt som jag kan skriva om, annars kan jag ju inte resa dit... Tack för tipset om hotellbokningskedjan. Kramisar Kim

2010-05-04 @ 08:17:50
URL: http://www.kimselius.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0