Jag ska gå på Malaysiskt bröllop

Jag blev jätteglad när Pär kom hem på lunchen idag med en inbjudan till ett Malaysiskt bröllop. Det är en före detta sekreterare på Pärs jobb som ska gifta sig och den 6 juni är vi bjudna på mottagning hemma hos brudens föräldrar. Det ska bli så roligt och så spännande. Nu måste jag bara fundera på vad jag ska sätta på mig för kläder. Inte det lättaste, för det här är vad jag förstår en ganska strikt muslimsk familj. Jag måste fråga mina vänner vad som gäller och också vad för slags present vi ska ta med oss.

Har också nu på morgonen jobbat lite med SWEAs kommande världsmöte här i KL nästa år. Men inspirationen var lite låg så jag gick ner till poolen istället och simmade några längder.

Vid femtiden kommer Maria, vår SWEA ordförande här i KL och hämtar upp mig. Vi ska ha ett kort litet möte innan avslutningsmiddagen på Tamarind Hill. Vi behöver skriva ihop en dagordning samt kalla till ett möte med den internationella kongresskommittén där jag snubblade in på ett bananskal som sammankallande.

I morgon är det Public Holiday här i Malaysia och vi ska bara ta det lugnt. Emelie har ganska tufft just nu med exams i princip varje dag fram till sommaruppehållet, så hon behöver få sova ut. Julia ska sova över hos en kompis både i natt och i morgon natt. Det är en fransk flicka som går i hennes grade på skolan.


Hit ska jag ikväll på SWEAs sommarmiddag, låter lite knasigt när det alltid är sommar här. Men de flesta svenskar börjar så smått packa ihop sig för att åka hem till Sverige på sommarlov. Vi själva åker inte hem till Sverige direkt efter skolavslutningen utan vi åker som jag tidigare berättat till Kina där vi ska vara i cirka 25 dagar. Ska bli väldigt roligt och spännande. Var även inne och läste på min "bloggkompis", författaren Kim Kimselius, sida idag, och vilket sammanträffande det var! Hon skrev nämligen om Kina och berättade också om sin bok "Kinesiska Draken". Gå in och läs ni också, jättespännande!

http://kim-m-kimselius.blogspot.com/





Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Hej vännen. Åh, vad spännande med bröllopet, ser verkligen fram emot att få höra hur det var! Jättesnygg trappa, tror du kommer att få en trevlig kväll! Så fint du skriver om mitt Kinainlägg på min blogg. Tack! Stor kram från Kim

2010-05-28 @ 07:10:56
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: IzZzY

Härligt! Hoppas att jag hinner läsa om det här innan jag sitter på planet ner. Jag ska ju också på Malaysiskt bröllop, i Kelantan, den 11:e Juni, Flickvännens syster ska gifta sig, och jag går i nästan samma tankar som du. Vad ska man ta med sig?! Om man nu ska ta med sig något. Jag tar väl klädseln med lite mera ro dock. :) I värsta fall har Tjejen skaffat mig "Baju Melayu", som jag kan klä upp mig i om det skulle vara så.

2010-06-01 @ 18:11:22
URL: http://izzzy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0