Internationell fest i helgen!

I går hade vi det sista mötet inför den internationella festen på ISKL nu på lördag. Gud vad alla har planerat och fixat inför detta. För de flesta länderna är det nu det gäller, nu ska de få chansen att visa upp sitt land och den underbara mat som de förberett under en lång tid.

Vi, det vill säga Sverige kommer att stå tillsammans med Finland och Norge. Vi kommer att göra vårt bästa för att visa upp denna del av världen. Jag får rapportera och visa bilder på hur allt gick senare. Vi var med på denna dag förra året, och det var verkligen en fröjd för gommen med all denna mat från när och fjärran.

Synd är att Emelie missar denna dag. Hon åker nämligen till Bangkok nu på fredag med skollaget i friidrott. Där ska de hela lördagen tävla mot andra internationella skolor från den här regionen. En enorm upplevelse för henne.
Snart är det dags för gäster igen. Nu är det familjen Johansson/Enholm från Stockholm som kommer hit. Det ska bli så himla roligt med tanke på att vi pratat om deras visit ända från den stund vi bestämde att vi skulle flytta hit. Vi kommer naturligtvis att visa dem så mycket som möjligt av detta underbara land. Den stora händelsen kommer att bli ett besök på Perhentian, en Robinson ö på östkusten här i Malaysia. Det blir också ett besök i Melakka och alla de intressanta platser här i KL. Naturligtvis ska de även få tillfälle att shoppa, något som är ganska lätt här.

Jag pratar ju mycket om mat på min blogg. Det är ingen tillfällighet, jag älskar god mat i trevligt sällskap. Numera är jag med i två stycken matgrupper, den ena är min internationella cooking club och den andra är med mina svenska vänner. Den med de svenska vännerna hade sin första sittning förra veckan. Tyvärr glömde jag kameran, men har fått bilder av Annelie.


Först så blev vi indelade i lag, förrätt, huvudrätt, dessert. En väldigt rolig idé och vi hade riktigt roligt i köket medan vi skar, blandade, stekte och la upp. Här ser ni Helen längst till vänster som stod för lokal i form av sin otroligt fina våning i närheten av Petronas Tower. Sedan är det Gerd i mitten som tror att vi inte ser vad hon gör! Längst till höger Monica, som fick lov att sova över, hon bor lite längre bort, nämligen i Port Dixon, som ligger cirka en och en halv timme söder om Kuala Lumpur.


Här ser ni närmast Nora, som är från Norge men gärna "leker" med oss svenskar. I mitten är det Jessika som pratar svenska men är finsk och gift en norsk man, sedan ser ni Linda som är svensk men också gift med en norsk man. Helt enkel en salig blandning av härliga tjejer.


Här har vi satt oss till bords. Ja, här ser ni då mig i förgrunden, bakom mig sitter Linda, sedan ser ni Helen, Gerd och Pia. Pia och jag bor ganska nära så vi kommer att bli taxipartners.


En till bild där nu Madeleine i lila syns. Denna underbara kvinna som efter pensionering bestämde sig för att flytta hit till Kuala Lumpur. En mycket intressant dam som jag också arbetar med i kommittén för Sweas världsmöte.


Här serverar min grupp, det vill säga Linda och Jessika huvudrätten som bestod av lax och en massa annat gott. själv satt jag och pratade så mycket så jag glömde bort att jag skulle hjälpa till. De blev kanske lite irriterade, men jag erbjöd mig att prata mer, det vill säga berätta vad de serverade. Till vänster ser ni Annelie som jag också fått bilderna ifrån. Det är så roligt med Annelie, för precis innan hon flyttade hit från Italien skrev hon ett kommentar på min blogg. Hon började med att skriva: "Hej Eva, jag känner dig, men du känner inte mig. Jag ska nämligen flytta till Kuala Lumpur och jag har följt dig jättelänge på bloggen." Det var så roligt tyckte jag. Till höger sitter Monica och väntar med spänning på den goda maten.


Här serverar Gerd och Monica dessert till Helen som ger sitt betyg som jag tror var bra. Detta var en jättetrevlig kväll, vi pratade om allt mellan himmel och jord samtidigt som vi åt denna fantastiska middag. Jag ser redan fram emot nästa träff med detta härliga gäng.


Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Låter som en underbar fest att se fram emot. Fortsätt sätta ut foton, det är så roligt att se hur du har det!

Kramisar Kim

2010-03-09 @ 16:05:13
URL: http://www.kimselius.se
Postat av: Anonym

godmorgon! hoppas du får en bra dag sötnos:)

2010-03-10 @ 09:35:24
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hejhej! Tittar in här och lämnar några spår! Vad mysigt ni ser ut att ha det, blir lite avundsjuk! Våren börjar närma sig här i Norrköping, solen skiner på mitt fönster och hoppet har återvänt. Trivs kanonbra med mina nya arbetsuppgifter :). När kommer ni till Sverige igen?? Kramkram

2010-03-11 @ 14:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0