Gastbloggare: Emelie

Godmogon, eller ja godnatt kanske jag borde saga.
Vi har nyss kommit fram till ett regnigt och lite sma mulet Chongqing, men samtidigt valdigt vackert. Omgivet av hoga berg vart an man tittar. Vi akte natt-tag hit (softsleepers), tredje gangen nu. Det funkar riktigt bra, trots att jag sjalv har dragit pa mig en rejal forkylning, som vanligt.

Resan fran Xian gick bra, vi avsultade dagen igar med en tur runt muren. Den ar 14 km lang och darmed mer an dubbelt sa lang som muren i Pingyao. Pappa och Julia kande sig hurtiga som cyklade runt pa valdigt kort tid. Sjav fick jag dra med mamma pa en riktigt pensionarsresa. Som jag namnde tidigare har jag gatt och blivit forkyld och aven dragit pa mig lite feber, lampligt som alltid. Sa jag och min kara mor satte oss i en stor golfbil med tre andra kineser, och blev korda av en kille som jag skulle gissa pa var till och med yngre an vad jag sjalv ar. Det var en guppig resa pa cirka 45 minuter, dar vi fick se hela staden. Om jag dock skulle rekommendera er som funderar pa att gora detta, cykla. Det verkade som ett mycket battre alternativ.

Tillbaka till idag, som vi kommer spendera i Chongqing. Just nu befinner vi oss dock i ett condo, mycket likt vart eget hemma i KL. I Xian traffade vi en reseguide som hjalpte oss ordna med biljetterna hit och aven batturen. Hans valdigt trevliga kollega hamtade imrose upp oss pa tagstationen och korde oss hem till sig. Dar han har som en avdelning for gaster, dar vi far lamna var packinig for dagen och aven duscha.

Sa idag ska vi driva runt har till klockan 6 da var bat, Victoria, avgar. Det fanns tva alternativ att valja pa, en kinesisk bat och en engelsk. Vi valde den sistnamnda, for att det ingar engelsk guide vilket lattar otroligt och aven ingar mat och alla ovriga kostnader. Och aven for att det ska vara renare och lite battre service an den kinesiska, sa forhoppningsvis blir det tre lugna och aven intressanta dagar. 

Nu ska vi ga ut och ata lite frukost, och lite sightseeing blir det nog.
Ha det bra i Sverige och snart kommer vi dit ocksa. Langtar massor men forsta ska vi avsluta det har averntyret.
Kramar, Emelie :)


Har ar vart mycket bakvama fardmedlet.


Och har ar pappas och Julias mycket coolare fardmedel.


Julia och jag pa muren.


Haha, Julia och mamma i var mycket fina kupe.

Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Hej Emelie

Kul att även du skriver här. Följer med spänning er resa i Kina. Låter som en sagolik resa, ett minne för livet. Fin bild från tågkupén. Hälsa mamma! Kram Kim

2010-06-19 @ 09:22:23
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: Geccod

Det låter som ni har det väldigt bra. Kina låter som ett väldigt upplevelse rikt land. :D

2010-06-19 @ 10:33:59
URL: http://Geccod.se
Postat av: Lotta

Låter som ni har det härligt. Ta hand om er och välkomna HEM när det snart blir dax! Kram

2010-06-20 @ 13:24:11
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0