Antligen Hongkong efter 24 timmar pa buss

Har nu antligen kommit fram till Hongkong efter en riktigt lang bussresa fran Shanghai. Allt sag fran borjan ut att bli riktigt bra, sangar och en WC. Jag var overlycklig. Men bara en liten stund, for efter bara en halvtimme pa bussen borjade man slappa pa mer och mer manniskor och de satt nastan pa varandra, en del hade till och med djur med sig. Men vi overlevde och efter nastan 24 timmar kom vi fram till ChenZheng, dar vi ganska snabbt klarade av granskontroll for att sedan aka till vart hotell som ligger pa Hongkong on.

Har i Hongkong har vi ikvall vandrat runt och tittat pa alla skyskrapor fran bade fastlandet Kovlon. Det har ar forsta gangen jag ar i Hongkong, men Par har varit har tidigare och guidade oss alla, och jag maste saga att det ar annu en haftig stad vi besoker under resans gang.

I morgon ska vi ga pa Disneyland och senare pa kvallen ska vi bland annat pa kvallsmarknad.


Julia i sin badd pa bussen, en upplevelse for oss alla.


Efter ett dygn pa bussen ar vi antligen i Hongkong. Annu en vacker
och riktigt spektakular stad. Visar mer bilder senare, nu ska jag ga och
lagga mig i en skon hotellsang!


Kommentarer
Postat av: Geccod

Ser ut som en rätt bekväm buss med sängar och allt. Disneyland är kul, även om jag aldrig varit på den i Hongkong.

2010-06-29 @ 18:02:57
URL: http://Geccod.se
Postat av: Kim M Kimselius

Vilken underbar buss! Ser fram emot fler bilder! Kram Kim

2010-06-30 @ 15:52:55
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0