Varför?

I lördags morse landade jag, Emelie och Julia äntligen i Sverige. Vi möttes av ett strålande vackert väder och det svenska sommarlandskapet visade sig från sin allra bästa sida. Underbart!

Vi kom hem till våra kära vänner Pernilla, James, Dylan, Kelsey och Amy i Norrköping där vi hade en riktigt skön dag ute på deras nya veranda. På kvällen grillade vi och flera av de gamla cirkusvännerna kom förbi. Det var framför allt riktigt roligt att träffa min vapendragare Marcus. Som alltid när man träffas efter så lång tid rusade tiden iväg och jag tror klockan var närmare fem på morgonen när jag äntligen somnade.

I söndags kom återigen Marcus med flera hit och på något sätt kändes det som om det var meningen att vi skulle samlas även då. För precis i samma stund som Marcus dyker upp får vi ett fruktansvärt besked, en cirkusartist har tagit sitt liv, bara 17 år gammal. Flera cirkusvänner dök upp och tillsammans hade vi en egen minnesstund tillsammans där vi pratade gamla minnen och händelser.

För alla oss som var samlade har cirkusen varit en otroligt stor del av vårt liv, och alla känner vi varandra så väl och det är inte bara en slogan vi brukar köra med, att vi är en enda stor familj, vi ÄR en stor familj. Vi hörde av oss till föräldrarna igår och jag, Marcus och Pernilla kommer att åka över till dem idag.

Den drabbade familjen började i cirkusen samma år som som vår familj började. Både jag och Pär har arbetat mycket och väldigt intensivt med båda två och just nu går naturligtvis alla mina tankar till dem. Det var dessutom deras enda son och jag kan inte ens föreställa mig hur de mår just nu. Själv bara gråter jag, och har också väldigt svårt att uttrycka hur jag känner just nu. Fast det kändes väldigt skönt att vi var hemma i Sverige när beskedet kom och att jag, Emelie och Julia hade alla underbara vänner från vår tid i cirkusen runtomkring oss.

Vila i frid Cristian!


Kommentarer
Postat av: Kim M Kimselius

Så tråkigt! Vet vad du går igenom. Jag har mist så många nära inom kort tid. Den senaste för ett år sedan, min väns 16-åriga son, tillika min mans brorsonson. En kille var har känt sedan han föddes. Skönt att ni kan samlas och prata med varandra. Det behövs!

Många varma, stora kramar från Kim

2010-07-05 @ 17:43:29
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: Matilda

jag som vill träffa er :(

2010-07-05 @ 23:53:26
Postat av: Stina

skönt att ha er tillbaka igen, vore kul att hinna träffa er när ni ändå är hemma.

här hemma gråter vi oxå.

2010-07-07 @ 13:55:04
URL: http://gnista.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0