En dag for eftertanke

Det blev inte som vi hade tankt oss när vi kom hem till Sverige. Livet är skort och tyvärr finns inga vaccin mot de hemskheter och svåra stunder som drabbar oss med så många frågetecken i kölvattnet.

Men det vackra och det fina mitt i all sorg är att veta att man har många goda vänner som alltid ställer upp och under de här dagarna är jag mer övertygad än någonsin att jag verkligen har de absolut bästa vännerna.

I går åkte jag, Marcus och Pernilla ut till Karin och Roland för att visa vårt deltagande. Det var jobbigt, riktigt jobbigt. Nar vi närmade oss deras fanatstiska gård som jag varit till så många gånger fick jag jätteont i magen, ögonen nästan svartnade och mitt i allt tänkte jag på alla skratt, alla människor som jag mött dar, alla fester, alla styrelsemöten, all den goda mat jag ätit där, all deras helt otroligt öppna och hjärtliga gästvänlighet.

Nu var det något som fattades. Den glada, spralliga, finurliga, kramsjuka, skrattiga och helt underbara pojke som alltid mötte upp med en jättekram och det bredaste leende man kan få var inte där. Jag hoppas att han kände att vi var där, att vi just nu tanker pa honom dag som natt och att vi alla ställer oss samma fråga gång på gång: varför?

Det var skönt att traffa Karin och Roland igår, att få sitta och lyssna på deras tankar och låta dem berätta. Jag hoppas att vi alla tar oss tid till det ofta och länge. Inte bara nu, direkt när det hänt. De kommer att behöva oss alla, och vi kommer att behöva dem, dessa två härliga människor och föraldrar som gjorde allt för sin älskade son. Jag är väldigt glad att jag inte satt hemma i Kuala Lumpur igår, utan att jag fick möta dem i deras hem.

Senare på kvällen kom en präst hit hem till Pernilla och vi var en grupp gamla cirkusföräldrar och artister som pratade och försökte förstå något som absolut inte går att förstå.

Idag känns det som en dag där eftertanke står i centrum.


Kommentarer
Postat av: Marie

hemma går vi och tänker på detta hemska som hänt också. Synd att vi inte visste om att ni träffats kunde vi kommit och pratat vi med. har dock inte umgåtts lika mycket och intensivt som ni, jag ser honom dock framför mig. Alltid glad och sprallig, och har våran första turne Rättvik framför mig och hela familjen som ordnade allt. Även äventyrsbanan vi vad vid. Ha det bra, och en fortsatt trevlig semester. Har du tid över kan du väl höra av dig. Kram Marie.

2010-07-06 @ 12:11:13
Postat av: Linnea

Det är så hemskt detta som hänt. Fick beskedet i söndags & trodde inte de var sant. Ville inte tro de.. Den glada spralliga Cristian?! Det är så jag minns honom! Jag har inte träffat honom på ungefär 2 år men jag blev så ledsen! Man tror ju inte att detta kan hända ens vän, men det är då man ser verkligheten. Att det kan hända vem som helst när som helst. Hoppas allt är bra med er trots allt! Kramar Linnea i Valla (Krilles lillasyster)

2010-07-10 @ 00:32:42
URL: http://byllabull.blogg.se/
Postat av: Kim M Kimselius

Hej Eva

Känner för dig och det du och dina vänner går igenom nu. Min mamma brukade alltid säga: "De Gud älskar tar han till sig fort, för han vill ha deras sällskap." Inte hjälper de orden när man är ledsen, men det var min mammas sätt att finna tröst när hennes systerson dog på sin 18-årsdag i en mc-olycka. Jag förstod henne inte då, men jag gör det nu. Tänker på dig! Kram Kim

2010-07-21 @ 13:23:06
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: Elisabet

Fy vad jobbigt, tänker på er och föräldrarna, stor kram från mig!

2010-08-02 @ 13:54:09
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0