Cookingclub och Global Doctors

I dag var det dags for matlagnings klubben igen. Det var Barbara fran Spanien som stod som vardinna och skapare. Allt var supergott och for ett ogonblick nar jag satt dar och at av Gazpachon som var gudomligt god sa kandes det for ett ogonblick som om jag satt pa en uteservering nagonstans i Spanien. Det spanska koket ar valdigt enkelt men otroligt smakrikt och gott. Menyn idag bestod av Gazpacho Andaluz, Mediterranean tomato basil and ricotta salad, Empanada Gallega (paj med paprika och tonfisk) och till dessert Crema de limon.

Jenny foljde med for andra gangen idag, och jag tror att hon nu fatt en liten inblick i denna kulinariska klubb. Jag far skicka en kokbok till Jenny nar 2010 ars har kommit ut. For den har matlagningsklubben ger aven ut en kokbok varje ar med de recept som gjorts under aret. Sedan vill ju att deltagare ocksa bli forevigade, sa det ar massor med gruppbilder fran vara traffar.

I gar kvall kande sig Emelie valdigt hangig, och nar vi tog febern visade det sig att hon hade ganska hog feber. I morse trodde vi att den gatt ner, men det hade den inte, utan stigit annu mer. Sa nu har vi precis kommit hem fran doktorn med en kasse med medicin. Eftersom detta ar tropikerna och det just nu ar ganska manga fall av Dengue feber sa vill man garna besoka doktorn en gang for mycket an en gang for lite nar det galler ens barn. Haller febern i sig till pa torsdag ska vi komma tillbaka och ta prover.

I morgon ska vi ha en lunch i Sweas regi med expat tema. Vi ska prata om hur det ar att flytta utomlands och bosatta sig langt hemmifran. Forhoppninsvis blir det en spannande och givande lunch. Manga av dessa harliga och fantastiska tjejer har stor erfarenhet av detta med att bo utomlands, och jag ska suga i mig alla deras tips och rad. Vi ska traffas pa en kinesisk restaurang i Bangsar.

Och dar hemma i Sverige har ni val fullt upp med Melodifestivalen just nu. Jag saknar denna harliga underhallning som jag alltid satt bankad framfor. Men nu ar jag langt ifran detta och har inte foljt med sa noga mer an att Dolph Lundgren gjorde ett utmarkt programledarjobb. Jag forstod att han skulle vara duktig, han verkar vara en otroligt karismatisk person. For tva ar sedan lyssnade vi pa honom nar han var sommarpratare, ett bra program som spolade bort de flesta av mina trista fordomar.

Nu pa lordag aker vi som sagt till Indonesien over det Kinesiska Nyaret. Jag ska sjalvklart visa bilder och skriva om det nar jag ar tillbaka nasta onsdag. Det ska bli riktigt spannande, fick en del tips fran Veronica som ar fran Indonesien men bor har i Malaysia.

Sedan har vi aven bokat en resa till Perhentian. Dit aker vi med Agge, Gunnar, Simon och Sandra i borjan pa april. Ska bli spannande att se denna fantastiska o som ska vara sa vacker. Har nedan suktar jag er lite dar hemma i kylan. Har ska vi ligga och lata oss rejalt.


Kommentarer
Postat av: Catrine Linder

Stockholm vaknade till ännu en dag med minus 17. När ska det ta slut? Hoppas Emelie kryar på sig så ni kommer iväg till Indonesien. Kram Catrine

2010-02-11 @ 07:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0