Härlig julhelg!

I går kväll kom vi hem till Stockholm igen, efter ett par riktigt sköna dagar i Jämtland. Julaftonen firade vi på lite olika ställen, vilket var riktigt roligt faktiskt. Direkt efter frukost åkte hela storfamiljen, det vill säga mina föräldrar och syskon med familjer hem till min farbror som fyllde 70 år. Ja, han fyller på julafton så det här var i och för sig inte första gången vi firat honom med en lunch just på julafton. Här fick vi också träffa min kusin Elisabeth och hennes son Viktor som var hemma från USA där han spelar ishockey och pluggar. Det var riktigt roligt med tanke på att det var ganska länge sedan vi sågs. Hans syster är Mathilda är ute på en långresa efter att ha arbetat som volontär på ett barnhem i Thailand, så henne hoppas vi få träffa i Stockholm när hon är tillbaka.


70 åringen Hasse med blommor i famnen, hans fru Inger vid sidan, de
två andra är mina kära föräldrar.


Här ser ni kusiner och kusinbarn. Längst upp från vänster ser ni
Emelie, Sara, Emma. Sittande i soffan från vänster Victor, Olle och Julia.


Här ser ni kusinerna Karin, Elisabeth, Anna och jag själv. Elisabeth som
också bor i Stockholm har även hon varit väldigt aktiv i Swea vilket vi pratade
om en del. Bland annat var hon med och arrangerade deras 25 årsjubileum.

Har även lite mer bilder som togs under själva juldagarna, men de får jag ladda upp senare. Har inte packat upp allt ännu så jag hittar inte kamera och sladd.

Men som sagt, vi firade själva julafton hemma hos Anna med familj. Det var riktigt traditionsenligt med julbord och tomte. Julbordet var naturligtvis riktigt gott och jag behövde bara sätta mig till bords. Min syster Anna är ju gift med en kock, Lasse, så för honom går det undan i köket och allt blir alltid riktigt gott.

Juldagen var en skön dag då vi egentligen bara slappade med lite TV, spel och böcker. Annandagen åt vi alla kalkon hemma hos mina föräldrar. Måndagen ägnade vi åt skidåkning i Åre. Eftersom det har snöat en hel del så var det fantastiskt underlag i backarna. Det var heller inte allt för mycket folk så vi slapp de där långa liftköerna som annars lätt kan uppstå i Åre under storhelger och lov. Tisdagen gick vi på bio, jag, mamma och Karin såg Svinalängorna medan de andra gick på Narnia. Svinalängorna var en stark film som faktiskt inte har lämnat mig ännu. Noomi Rapace var riktigt bra i filmen, en ganska tystlåten roll men med så många uttryck.

Idag tar vi det lugnt också och packar upp och kanske förbereder lite inför nyåret. Vi har bokat biljetter till We will Rock You på Cirkus här i Stockholm på nyårsafton vilket ska bli riktigt roligt. Vi går dit med Pärs bror och delar av hans familj. Men vi ska äta hemma hos oss först, därför kanske det är bäst att inhandla allt i dag. Efter konserten tänkte vi ta en liten tur till Skansen och se firandet där.

Hoppas att ni alla haft en riktigt skön helg ni också.

Gott slut på er!

Kommentarer
Postat av: Kim M. Kimselius

Hej Eva

Låter som om du har haft en underbar julhelg tillsammans med din familj. Det måste vara underbart att få fira den tillsammans med alla. Du får ha ett riktigt Gott Nytt År. Många kramar från din vän Kim

2010-12-30 @ 18:31:50
URL: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/
Postat av: research paper help

Jag gillade den här bloggen hoppas jag att jag kommer att läsa den nya publikation

2012-03-14 @ 07:50:09
URL: http://iresearchpapers.com/help.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0