Dan för dan före doppareda´n!

Just nu håller vi på att packa ihop det vi ska ha med oss upp till Jämtland och Frösön i morgon. Det här är första gångern på ett tag som vi packar vintertid för att resa bort, och jag måste säga att vinterkläder tar plats. Ska man dessutom packa ner skidkläder, skidor, hjälmar och pjäxor för fyra personer så blir packningen enorm. Betydligt lättare att packa ner lite sommarklänningar och shorts, de tar liksom inte så stor plats.

Vi skulle egentligen ha tagit nattåget i morgon kväll och då kommit fram till Östersund 06.30 på julaftonsmorgonen. Men det kändes lite väl jobbigt, dessutom osäkert med alla förseningar och det enorma tågkaos som råder här i Sverige just nu. Så nu har vi bokat om och flyger upp. Flyget går 18.00 vilket innebär att vi är framme en timme senare och kan ta det lite lugnt dan före dan. Kanske ha lite uppesittarkväll.

Jag har inte någon större julkänsla i kroppen. Kan bero på att jag hittills bojkottat julhandeln och inte julpyntat så där jättemycket. Det enda jag tagit fram är julstjärnor, ljusstakar, tomtar och änglar, har ännu inte hittat allt så det är ytterst lite vilket i och för sig är lite trist för just julpynt tycker jag om. Men nu får jag vänta tills jag kommer upp till mina föräldrar och min syster, där kan jag lita på att det är massor av den varan.

Jag kommer kanske att skriva något eller några blogginlägg under julhelgen, men jag kan inte lova något.

Men till er alla som brukar läsa min blogg vill jag ju naturligtvis önska en riktigt

God Jul & Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: Ove Öberg

God Jul o Gott Nytt År samt grattis till Per i efterskott önskar,



Kompis från förr :-)

2010-12-23 @ 13:52:17
Postat av: Nilla

God Jul och ha en trevlig skidsemester!! Kram till er alla! Nilla o gänget

2010-12-24 @ 06:28:02
URL: http://nillaberglie.blogspot.com/://
Postat av: Britt & Ullis

God Jul och Gott Nytt År till er alla.

Önskar er en lugn och skön helg.

2010-12-24 @ 07:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0