En helg som rusat iväg

I torsdags kom Julia hem från Malaysia Week, en vecka som varit full med äventyr. Malaysia Week anordnas varje år för middle school elever på ISKL där Julia går. Eleverna får välja om de vill uppleva och utforska havet eller djungeln. De som utforskar havet får resa till de paradisöar som ligger runt Malaysia och de som vill till djungeln åker till något av de fantastiska områdena som ligger här i Malaysia.

Julia valde Kuala Kubu Bahru, och för er som vill så kan ni gå in på följande länk och titta på bilder och läsa bloggar; http://sites.google.com/a/iskl.edu.my/mw/home/kuala-kubu-bahru

Det var en ganska trött, smutsig men oerhört lycklig liten tjej som kom hem. Hennes packning åkte i tvätten och fick tvättas två gånger för att den skulle bli ren. Men det stämmer nog att "lyckliga barn är skitiga barn"!

I fredags var det en ganska stressig dag för min del, men väldigt rolig. Först skulle jag och Karin ha cooking club med våra kära cooking club vänner. Det gick mycket bättre än vi trodde från början. Faktum är att det blev riktigt bra och vi var riktigt nöjda efteråt.


Några av alla de härliga tjejerna i cooking gänget!

På fredag kväll var vi på bio, Shutter Island med Leonardo DiCaprio i huvudrollen. Här har verkligen Martin Scorsese fått till en otäck historia som gör en lite frustrerad i slutet. Hur ligger allt till egentligen?

Lördagen ägnade vi åt 1 Utama Shopping mall, ett gigantiskt ställe som har det mesta. Emelie köpte biljetter till Kelly Clarkson, och Pär försökte övertala Julia att köpa biljetter till Tokyo Hotel som kommer hit nästa helg, vilket han misslyckades med. Julia ville nämligen inte gå med honom, så nu har hon frågat en kompis så vi får se hur det blir med den konserten.

Vi hittade en otroligt god Japansk restaurang inne i 1 Utama, som jag inte nu kommer ihåg vad den hette. Det var en kombinerad butik, där du kan köpa allt inom japansk matkonst, och restaurang med ett öppet kök där du ser när maten tillagas.


Här är en av rätterna, japansk pasta med bland annat ål.


Underbara Julia och Emelie.


Pär njuter av sin mat...


och jag ser nöjd ut också.

Söndagen ägnades helt åt att ta igen sig. Vi sov ganska länge, åt sedan en jättefrukost som vi avnjöt länge. Därefter låg vi mest vid vår pool och varvade bad med läsning. Riktigt skönt. På kvällen var Emelie och hennes kompis Maren på konsterten med Kelly Clarkson, och jag, Pär och Julia åkte på matmarknad och köpte fisk, grönsaker och frukt, ett nöje som jag älskar.

Nu ska jag fixa iordning mig för en date....med min man!


Kommentarer
Postat av: Geccod

Det låter som ni haft en heltrevlig helg. :-)

2010-04-26 @ 10:49:13
URL: http://Geccod.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0