Tillbaka till vardagen

I morse ringde väckarklockan 06.00 och jag kan säga att alla i familjen Linder var ganska trötta. Jag skjutsade Pär till jobbet, och det märktes att det fortfarande är ganska många som har ledigt, inga köer.

Idag ska jag hämta Julia på skolan för att sedan skjutsa henne till Svenska skolan som hon går på en gång i veckan mellan 15.00 - 17.00. Ett bra sätt att underhålla det svenska språket och att dessutom få träffa lite andra svensktalande barn. Det här är sista året Julia kan gå på Svenska skolan, sedan blir det i så fall Sofia distans.

Själv ska jag på ett möte på ISKL där vi ska diskutera internationella veckan. Varje år har man en internationell vecka på de här skolorna då varje land får visa upp vad som är speciellt för dem. Man bjuder oftast på traditionell mat eller kanske rent av en show eller dans som är typsik för hemlandet. Jag är med i den nordiska gruppen som kommer att ha ett gemensamt bord eller monter med specialiteter. Men i eftermiddag ska bara vi svenskar träffas, för vi har en del hemligheter inför denna otroligt roliga vecka som kommer att vara i mars nästa år.

Senare ikväll ska jag hem till Jeanette. Vi är några tjejer som ska ha myskväll med snacks, vin och en svensk film. Filmen vi ska se har förstås alla ni där hemma i Sverige redan sett, men för oss ska det bli spännande att se "Män som hatar kvinnor". Ska bli kul att se hur min stora idol Lisbeth Salander tar sig ut på bioduken.

Nu ska jag faktiskt gå ner och simma några längder.

Här nere kommer lite bilder från utflykten förra helgen. Tyvärr kunde jag inte fota de flygande och lysande skalbaggarna. Det var bäcksvart och vi fick inte ha blixt. Blev alltså ingenting på min kamera.


Här åker vi tåg upp till ett fort i Kuala Selangor. Från vänster ser ni
Julia, Klara och Sara.



Väl uppe vid fortet så möttes vi av apor, otroligt många apor. Men det
var en ganska snäll sort, men ack så hungrig. De tiggde som bara den.


I mitten ser ni vår guide för dagen. En mycket påläst och duktig indier.


Innan vi skulle ta båtarna för att titta och uppleva de magiska eld-
flugorna åt vi på en gudomlig skaldjursrestaurang.


Och när vi var klara så var varje fat renskrapat. Så gott!


Suddigt värre, men här gick man ner till båtarna som skulle ta oss ut
till de magiska eldflugorna. Det var knäpptyst och en upplevelse som
är något utöver det vanliga. Träden med alla dessa eldflugor såg ut
som våra ljusbeklädda träd juletid.

Här kommer också lite försenade bilder från en MASBA Pub som jag var på för ett tag sedan. MASBA som står för Malaysian Swedish Business Association är en förening för att utbyta erfarenheter och intressen länderna mellan. Den här kvällen var det ett svenskt företag som stod som värdar, Soft Toutch, som arbetar med skyddskläder.


Lite mingel runt borden och nya kontakter skapas.


I bakgrunden syns två studenter, de läser juridik i Lund respektive
Uppsala och praktiserar just nu på Svenska Ambassaden här i
Kuala Lumpur. Längst fram har Karin och Elisabeth en intensiv diskussion.


I vimlet syntes Maria och Karin.


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Men är det redan ett år sedan du hade något liknande på gång med internationell vecka, eller minns jag fel? Låter hur som helst väldigt roligt.

Vad synd att det inte blev några bilder från de självlysande insekterna, måste ha varit häftigt att se!

Jag har en konstig fråga men när jag kommenterar på dina översta inlägg så brukar du alltid svara på en gång men när jag kommenterar äldre inlägg inte alls. Nu menar jag ju inte att du genast måste svara på mina kommentarer, det måste ju inte vara så att man måste kommentera lika ofta och sådant trams men jag undrar lite om du överhuvudtaget får dem eller om de försvinner?

Kram e

2009-09-27 @ 14:32:30
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0