Happy Deepavali

Idag firar alla indier Deepavli. Har skrivit om det i ett tidigare inlägg. Alla skolor är stängda och många är också lediga från sina jobb. I tidningen kan man också se hur många företag köpt helsidesannonser och önskar alla sina kunder en "Happy Deepavali".

Igår kväll (min tid) ringde jag till Marcus MrMac, och jag tror att vi pratade i nästan två timmar. Marcus som har varit i Turkiet och arbetat med olika shower, kom hem till Sverige igen för två veckor sedan. Vi gick nog igenom allt som hänt sedan vi sågs sist. Och det är alltid lika roligt att prata med honom. Får på något sätt lite ny energi.

Idag ska vi bara ta det lugnt. I natt kommer Pär hem från Jakarta och i morgon bitti får vi främmande från Sverige. Det är familjen Adlers som kommer på besök. Och det ska bli jätteroligt. De kommer att besöka djungeln och även en ö på västkusten som heter Pankor Island. Mellan detta ska vi självklart visa dem vårt älskade KL också. Till Pankor Island följer jag, Julia och Pär med. Emelie kommer då att vara i Nepal.


Kommentarer
Postat av: pelle

Ah, kul med besök! :D HUr länge blir de kvar då?

2009-10-16 @ 23:23:07
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Elisabet

Vad mysigt med besök hemifrån, låter så himla roligt att guida runt vänner i sina nya hemtrakter, hoppas de och ni får en jättehärlig tid!

2009-10-18 @ 12:48:35
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: pelle

Nämne uj, då har ni ju fullt upp det nästkommande halvåret :D

2009-10-18 @ 13:08:07
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0