Dagvild

Jag har märkt att jag den sista tiden har dålig koll på datum. Självklart vet jag ju på ett ungefär vad det är för dag, och tittar jag efter så brukar det gå bra. Men lite virrig är jag allt. Och på ett sätt kanske det är skönt.

Men ibland blir det bara för tokigt. Som igår när jag skrev i bloggen att det är avslutning nu på söndag i Svenska skolan. Det är ju för sjutton inte nu på söndag utan nästa söndag, alltså den 23 maj. Ha överseende med mig, snälla. För det är inte lätt att vara hemmafru.

Men idag vet jag att det är onsdagen den 13 maj och snart ska jag gå ner och träna. Något som idag tar emot lite, för jag känner mig väldigt trött. Fast å andra sidan vet jag att direkt efteråt känner jag mig väldigt nöjd och allt känns bara bra.

Ska även leta reda på lite bilder som jag ska ta med till min tränare. Bilder på snö...För de har aldrig sett snö, och är väldigt nyfikna. Jo, det är klart att de sett snö på TV och på bild, men aldrig i verkligheten. Och det är ju bara bilder som jag visar också. Men de ville så gärna att jag skulle ta med mig lite bilder på den svenska vintern.

Ibland brukar de fråga mig hur varmt det är på sommaren i Sverige. Det är lite svårt att svara på den frågan brukar jag säga. För det kan variera mellan 10 grader upp till 30 grader. Då skakar de på huvudet och undrar om jag sagt fel. Inte kan det väl skilja så mycket från vecka till vecka under samma årstid. Jo, svarar jag, det kan skilja så mycket från dag till dag.

Nu var jag väldigt svensk, märkte ni det. För du vet att du är svensk när du pratar väder.


Jag vet att ni därhemma vill glömma snön nu när våren har kommit. Men jag
ska leta reda på bilder med snö. Längtar faktiskt efter snö, det här året blev
det ingen skidåkning och ingen snö. Väldigt trist. Här är jag, Emelie och Julia
uppe i Åre under VM 2007.


Som kontrast till bilden ovan måste jag bara visa er denna underbara bild
som jag fick skickad till mig igår. Patrik, Emelie, Pär, Julia, Emma och Frida
badar i ett vattenfall i djungelområdet Taman Negara.

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Maria, vi längtar också...vi får ha kramkalas när vi ses. Ha det bäst och stort lycka till med föreställningarna. Kram!

2009-05-13 @ 04:09:14
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: pelle

Jag förstår dig, hur lätt kan det vara att både vara lyxfru OCH ha hand om datum. Jag menar, du kan ju inte vila hela världen på dina axlar ;P hehe



och tack för din kommentar, eva - jag behövde den!

2009-05-13 @ 20:26:40
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0