Måndag

I lördags var vi hemma hos en arbetskamrat till Pär och hans familj. De bor i Ampang, ett område där bland annat Emelies skola ligger. Familjen är från Indien, men har bott här i Kuala Lumpur i snart sju år. Acha, som frun i huset heter, hade gjort en fantastisk middag till oss. En indisk buffé med massor av godsaker. Och jag åt så att jag knappt kunde andas efteråt. Och det där med att andas, vissa av rätterna var så starka att det bokstavligen brann i munnen. Och ändå berättade de att de hade gjort maten lite mildare för vår skull.

Vi satt och pratade länge om allt möjligt och nyfiken som jag är så kom vi in på hur dessa två härliga människor hade träffats. Deras första träff var som i så många andra fall i Indien arrangerat av föräldrarna. Båda är från fina familjer i det högre kastet och då är det en självklarhet att man väljer från samma kast. Och båda två konstaterade att det för deras del var en lyckträff, för de gillade varandra från allra första stund. Och det kan jag skriva under på, för båda är fantastiska människor och båda är ganska lika när det gäller humor och värderingar i största allmänhet. Vi fick se deras bilder från bröllopet, en färgsprakande upplevelse. Hela festen höll på i tre dagar och Ascha bytte sari ett antal gånger, och i alla var det äkta guldtråd och otroligt färgglada. Hennes händer och fötter var hennamålade och armarna full av armband.

I går kväll var vi på bio. Det är ett stort nöja att gå på bio här i Kuala Lumpur. Om man väljer Gold Class vill säga. Vi var på Star Trek, som faktiskt var helt ok. I början var den lite rörig, men tog sig i mitten och i slutet. Och att gå på gold class bio här i KL inkluderar en del risker om man tillhör den sömniga typen. För det är lätt att gosa in sig i täcket och somna. Det var precis vad Emelie gjorde igår. Vi fick väcka henne när filmen var slut, helt yrvaken.

Men titta på bilderna så förstår ni vad jag menar:


Så här ser det ut i loungen när man kommer in. Här sitter man och väntar,
tar något att dricka eller bara slappar tills dess att man kan gå in i biosalongen...


som ser ut så här. Varje fåtölj som är mjuk och skön har en kudde och ett
täcke. Fåtöljen kan du ställa in precis som du vill ha den. Liggande,
sittande, fötterna uppe eller nere. Vid varje bord finns en röd knapp som
du kan trycka på om du vill beställa mer dricka eller tilltugg. I biljett-priset
som är ungefär som en vanlig biobiljett hemma i Sverige så ingår dryck.
Men du kan beställa både mat och snacks och gosa in dig ordentligt medan
du tittar på favoritfilmen. Precis som hemma i TV soffan... 

Kommentarer
Postat av: Dylan

Åh, där skulle jag verkligen vilja gå på bio. :D Var och såg Star Trek med Hubbe förra veckan. Tycker den var riktigt bra.

2009-05-18 @ 11:49:13
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Brittt

Lite bättre komfort än på cirkusbänkarna:)

Kan du tänka dig att jag var nere på cirkusen i helgen och såg en hel föreställning som var jättebra.

Satt där och saknade våra år tillsammans, visst var det slitigt men vi hade kul. Ha det så underbart där borta här regnar det och är KALLT vill ha sommar NU!!

2009-05-19 @ 06:57:52
Postat av: Susanne Dahlberg

"Bortis" min vän!

I går satt jag på ett EF-möte på Östra Real inför Annas resa till Long Beach (Eastbourne duger inte längre...) och insåg att det är typ trettio år sedan vi var där. Smack in i fyrtioårskrisen! Tänkte att jag måste höra av mig till dig och höra hur ni mår. Sist jag hörde något från er var via ett julkort, med poststämpel Oxelösund, för hundra år sedan. Såg sen att ni flyttat till Norrköping, men inte fanns det någon Familjen Linder kvar i Norrköping. Skam den som ger sig, tänkte jag och började nysta! Och med dagens möjligheter så var det ju inte så svårt att hitta dig. Men hittar tyvärr ingen e-postadress, så här kommer min: [email protected]. Stora kramar Sanna som hälsar till Pärtan (När kallades han det sist!) så mycket.

2009-05-19 @ 09:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0