Pär till Korea och Emelie hem från djungeln

På fjortonde våningen i samma hus som oss bor det två mycket charmiga killar. Ja, de är goa, helvilda och störtsköna. I går var jag barnvakt åt dessa vildar under en timme då deras mamma var på simskola i poolen. Ja, hon kan simma, men hon lär sig de olika simsätten och är nu inne på fjärilsim.

Det var Emil 4 år, Eliot 2 år, och så jag 46 år. Vi lekte så att svetten rann på oss alla tre. Vi lekte jaga, sedan lekte vi några lekar som jag inte vet vad de heter men gick ut på att de skulle knuffa ner mig i sängen och sedan hoppa på mig. Vi lekte även med bilar en stund inne i deras tält som de rest på rummet. Och sist så spelade vi trummor på en gammal vattenflaska så att det dånade i hela lägenheten deras. Tänk vad roligt vi hade! Och jag hoppas verkligen att vi kan leka någon annan dag, för det var så befriande att bara släppa allt och bara vara det barn jag egentligen är för en stund.

När Julia kom hem från svenska skolan på Mont Kiara International School igår så hade hon reserverat tre stycken biljetter till en stor häftig musikal av elever på skolan. Bland annat ska en tjej som heter Moa som är så otroligt duktig på scenen vara med, och hon går i samma klass som Julia på svenska skolan. Så det blir en riktigt rolig fredagskväll för mig, Julia och Emelie. Pär kan inte gå för han är i Korea och kommer hem på lördag eftermiddag, precis innan familjen Molin ska hit på middag, vilket ska bli jättekul.

Och i eftermiddag ska jag och Julia hämta Emelie som har varit en vecka ute i djungeln. Ska bli väldigt spännande att höra hur hon har haft det. Vi har inte fått kontakta henne och hon har inte fått kontakta oss. Mobiltelefoner var strikt förbjudet och vi har istället med jämna mellanrum fått sms och mejl från skolan om att allt är ok. Det sista mejlet indikerade att de verkligen längtar till sina sängar och att få duscha. Och just nu är Linda i hennes rum och städar både badrummet hennes och bäddar rent.

Jag känner mig lite dum och jag vet att Emelie kommer att skämmas lite över mig. Tanken var ju att jag skulle ta bilen och hämta Emelie i eftermiddag, men eftersom jag bara kört till Ampang med Pär bredvid mig en gång, så blev jag osäker på om jag skulle ta bilen. Ampang är säkert lätt att köra till, men kör jag fel så är det kört med både tid och mina nerver. Kanske lite mesigt, men igår fick jag tips av Alexandra på en taxichaffis som jag kunde ringa och förboka. Många gör det här eftersom det är ganska billigt. Så nu har jag bokat honom från klockan 4 pm. Vi hämtar Emelie och sedan skjutsar han hem oss.

Träningen går bra, men gud så jobbigt! Jag tror att det tar tre timmar innan mitt röda ansikte fått normal färg efteråt. Min tränare är bra, men tuff mot mig. Vid varje moment ska jag göra ett visst antal, och när jag gjort dessa så ökar han alltid med fem till. När jag är på löpbandet så står han brevid och pratar och pratar, och jag svarar men får mest bara fram flås.

Om lite drygt en vecka åker vi på en lite semester över Emelies och Julias spring break. Vi ska åka till en ö på östkusten som heter Tioman Island. Det var på en av öarna på östkusten som man spelade in Robinsson förut. (Du Lotta har väl varit där?) Vi ska ta bilen till en liten ort och därifrån färja till ön. När vi kommer till ön så ska vi åka fyrhjuling tvärs över ön till vår resort. Och där ska vi bara slappa och ha det skönt i fem nätter.

Och sedan när vi kommer hem har familjen Andersson kommit hit. Det ska bli jätteroligt och naturligtvis massor av saker att göra och se. Nu har vi ju också bott in oss lite så vi hittar bättre till allt som de bör se. Anderssons kommer också att i början göra en avstickare till antingen sol och bad på östkusten eller stadsvandring i Singapore.


Lite djungelbilder i väntan på Emelie, området hon varit på är det
som bilderna visar, det heter Taman Negara. Maffigt va?




Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, Tioman var toppen! Kan också rekommendera Pulau Besar (D´Coconut resort) samt Tengah som ligger i närheten av Tioman. Båtar dit utgår också från Mersing. På Tengah kan man få testa Robinsons hinderbana, skoj skoj! Återigen kommer en Malaysialängtan över mig....suck! Kramar till er

2009-03-19 @ 07:27:09
Postat av: Lotta

Så duktig du är med träningen, du imponerar på mig! Kul också att få ha några små barn till låns och få leka av sig, när man har större barn som mest tycker man är pinsam! Kramkram från ett soligt Norrköping.

2009-03-19 @ 08:39:21
Postat av: Moa

Ja, jag är i valet och kvalet om jag ska följa med eller inte. Jag funderar på att åka härifrån i början av juli, så jag tror nog att jag följer med på turnén. Det är ju så himla kul! Men jag antar att jag inte kan vara med och uppträda då. Vet du vilka fler som ska följa med? Mickis, Icka, Maria, Ullis, Alexa? Synd att inte Marcus kan komma!

Jag vill träffa er, verkligen!

2009-03-19 @ 08:49:28
URL: http://helahuvetstormar.blogg.se/
Postat av: ullis

Hej.

Jag vill ju väldigt gärna åka med på turnen. MEN förhoppningsvis får jag ett sommarjobb och kan jobba hela sommaren.. Jag är så himla glad för marcus skull, men samtidigt väldigt ledsen. vi har tränat jongleringen och haft så trevligt. det hade varit så kul att få uppträda tillsammans igen.. men men ett annat år =) Var bor ni när ni kommer hit då? jag längtar ju otroligt mkt efter att få träffa er =)



kramar

2009-03-19 @ 12:46:43
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: Dylan

Kul att träningen går bra! Måste verkligen vara en upplevelse för Emelie att bo i djungeln i en hel vecka. Låter spännande!

2009-03-19 @ 19:35:34
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Eva!

Hur har ni det? Hörde av momma att Emelie hade levt djungelliv?! :D Vad spännande.

Här i Östersund börjar våren smyga sig på. Fåglarna kvittrar och snön smälter i stora mängder. Vi har haft plusgrader i flera dagar nu, och solen skiner i stort sett varje dag - en riktigt härlig känsla.

Vi måste talas vid på skype någon dag :)

Kramar från Emms

2009-03-20 @ 09:33:26
URL: http://designofemma.com/
Postat av: pelle

LÅter som ena grymma ungar det där, är det också en svensk familj?

2009-03-21 @ 21:39:37
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Eva

Kul blogg! Och kul at få veta var du är (jag har undrat mången gång)!

Hör av dig!

/Eva(Gustafsson)Forsgren

2009-03-22 @ 10:47:53
Postat av: Ritha Jonsson

Hej Eva! Vilken bra blogg du har Eva! Fick tips av Jeanette att läsa den. Jättekul att läsa och se alla fina bilder. Jag längtar verkligen tillbaka till Malaysia!! Ha en skön spring break på Tioaman Island. Vi har varit lite längre norrut på Lang Tengah bl.a. Fantastisk snorkling.

Kramar Ritha

2009-03-22 @ 11:34:12
Postat av: I Love Travel

Vilken spännande blogg! Du har verkligen härliga bilder!



Kika in på I Love Travel för reseinspiration. Ha det bra!

2009-03-22 @ 18:25:53
URL: http://ilovetravel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0