Måndag i Kuala Lumpur

I torsdags kom som sagt Emelie hem från Malaysia Week, hon har varit en vecka i Taman Negara som är ett stort djungelområde mitt i Malaysia. Det första hon sa när vi hämtade henne var att detta var den bästa veckan i hennes liv. Hon har gjort upptäckter både om naturen och sig själv. Alltså en riktig aha upplevelse för henne.

I fredags var Emelie ledig och då hade vi en mor och dotter-dag med shopping, lunch och en hel del prat om allt och ingenting.

I lördags kväll var familjen Molin här på taccos. En mycket trevlig kväll som  avslutades med att Hampus vann över Emelie i FIFA med 5-3, vilket jag tror att Emelie tog mycket hårt. Nästa gång är det lilla Amandas tur att få spela med detta knallrosa playstation, och det kan nog bli en riktig match det också, för Amanda verkar vara en riktig tuffing trots sina fem år.

I morse var jag och Julia på ett möte på ISKL, den skola som Emelie nu går på och som Julia börjar på efter sommaren. Där träffade jag en koreansk mamma som var så himla trevlig. Eftersom våra barn skulle gå iväg själva ett tag så bestämde vi att vi skulle göra sällskap under tiden. Vi satte oss och tog en fika och började diskutera allt mellan himmel och jord. Hennes man jobbade på Koreanska ambassaden och då främst med att förbättra den ekonomiska relationen mellan Malaysia och Korea. Vi hann med att jämföra våra länder när det gäller skola, arbetsmarknad, sjukvård och äldrevård.

Jag berättade att min man varit mycket i Korea och att vi här hemma skämtsamt brukar kalla honom för halvkorean. Det tyckte hon var kul. Hon ville hemskt gärna bjuda hem oss på lite koreansk mat, ska bli kul.

I morgon tror jag att jag ska skriva lite om mina reflektioner hittills. Även om fyra månader inte är så länge, så kan det vara kul att skriva ner vad jag tycker idag och sedan jämföra med hur jag ser på detta äventyr om ett eller två år. Nu ska jag gå och slappa, känner mig inte riktigt kry, förkylning på gång tror jag. Var nere och pratade med min tränare på gymmet och vi tyckte det var bäst att jag tog det lugnt idag.

Till sist måste jag bara få visa en bild på mitt älskade syskonbarn Sara. Ni försår jag har så många otroligt duktiga barn och ungdomar runt omkring mig och alla är de riktiga superstars! Här nedan är Sara på ett träningsläger med Jonas Björkman. Jag, den stolta mostern, fick bilden av henne igår.


Jonas Björkman och Sara på träningsläger ihop. Sara är mycket duktig och
lovande, och jag är hennes största fans.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tackar! Kul att du gillade den. Det gör vi, ha det bra!

2009-03-23 @ 15:02:02
URL: http://ilovetravel.blogg.se/
Postat av: I Love Travel

Tackar! Kul att du gillade den. Det gör vi, ha det bra!

2009-03-23 @ 15:02:12
URL: http://ilovetravel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0