Tioman Island

I morse åkte Pär iväg till jobbet och Julia åkte skolbussen till skolan. Emelie har redan spring break, och efter idag har även Julia det. Vi har fått tagit ledigt två dagar för Julia så att det ska stämma något sånär. Det ska bli skönt när Julia nu efter sommaren också börjar på ISKL, för det är nästan omöjligt att få det att gå ihop när en går i brittiskt skolsystem och den andra i amerikanskt. Totalt olika.

Sedan ska vi packa ihop oss och försöka komma i säng ganska tidigt.
För vi ska kliva upp redan vid halv fyra i natt. Båten som går från en ort som heter Mersing går redan vid 11  i morgon och det tar cirka fem timmar för oss att bila dit.

Från Mersing ska vi alltså ta en båt/färja över till Tioman Island. När vi kommer fram till Tioman så ligger vår resort på motsatt sida vilket innebär att vi får åka någon slags fyrhjuling genom djungeln till Juara beach där vi ska bo. Lite spännande tycker naturligtvis jag.

Tioman Island eller Gunun Daik Bercabang Tiga, som den heter på lokalspråket, är en mycket liten ö. Den är 39 km lång och endast 12 km bred. Ön ligger i staten Pahang och enligt TIME Magazine är den en av världens vackraste öar. Så förväntningarna är höga. Den har även blivit skildrad i en gammal känd film South Passific, och det ska det vara ett paradis för dykare också.

Vi kommer att vara där i fem nätter, alltså en lite kortsemester. Men vi har lovat varandra att vi bara ska slappa och ta det riktigt lugnt. Jag har redan samlat ihop några böcker som ska med. Har jag möjlighet så kommer jag att meddela mig på bloggen under resan, men jag har ingen aning om hur internet fungerar där vi bor. Men självklart kommer en utförlig redogörelse senare, med bilder och allt.


Emelie och jag uppe i Åre, tänk det här känns ju väldigt avlägset just nu...


när det är runt 30 grader varje dag....


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ni får det säkert jättebra! Koppla av vid stranden, ät gott och läs några böcker. Kram från ett grått Norrköping.

2009-03-30 @ 06:48:30
Postat av: soffie

hej ,vilken fin blogg du har å va intressant att bo i Malaysia,är det ett livslångt projekt eller ska du återvända till Sverige,

ha det härligt på er semester ,det lät ju inte fel att hamna på världens vackraste ö:O)

2009-03-30 @ 08:21:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Åh vad de låter härligt, ha en underbar semester!

2009-03-30 @ 16:39:14
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: ullis

oh så härligt. träffade ne härlig tjej i malaysia som stannade MYCKET längre än planerat på Tioman eftersom det var helt fantastiskt. Hoppas ni får det kanon härligt.. kramar

2009-03-30 @ 16:43:23
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: Ritha

Jag har suttit ockh läst bloggen en hel del sista tiden. Du är dej lik Eva, så roligt att läsa. Det poppar upp en hel del minnen från förr, både från Östersund, språkresa och Uppsala. Sen längtar jag ännu mer tillbaka till Malaysia förståss.

Ha nu en riktigt trevlig semester på Tioman hela familjen! Kramar från Ritha

2009-03-30 @ 18:46:56
Postat av: RESESNACK.

ååh det låter hur härligt som helst och jag blir verkligen avundsjuk kan jag säga :)

Postat av: RESESNACK.

ni får ha det så trevligt förresten :D

Postat av: RESESNACK.

svar: ja, jag tycker att det är en av världens mäktigaste byggnader och det var ju extra roligt att den släcktes ner då naturligtvis :)

Postat av: soffie

hoppas ni har det skönt nu å badar å bara njuter,va länge ska ni va på den ön?

2009-03-31 @ 19:06:39
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: pelle

Vad härligt det där lät, hörru - hoppas ni har det finfint!

2009-04-03 @ 15:20:07
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0