Måndag

I lördags kväll tog vi hissen upp och hamnade på taket på en 35 våningar hög skrapa. Däruppe, med en fanatstisk utsikt, bjöds vi på champagne och tilltugg. Själva taket på skyloungen var oerhört vacker med små dammar och blomsterarrangemang. På något sätt kändes det som om jag hade hamnat mitt i en filminspelning, allt var så vackert och kändes så lyxigt.

Men det var dock ingen filminspelning, det var två svenska killar som tagit sin IB examen från Mont Kiara International School, och hade genom  sina föräldrar bjudit till stort Graduation Party. Vi åt thaimat, drack drinkar och minglade runt och jag kan säga att det var en härlig stämning med massor av trevliga människor.

I går hjälpte Pär Julia att göra ett typiskt svenskt hus i papp. Julia skulle ta med sig det på skolan idag, och det blev så himla bra. Ni vet, rött med vita knutar. Kommer säkerligen att se annorlunda ut än de hus som kineserna och koreanerna har med sig.

Nu är det inte lång tid tills jag och Emelie åker hem till Sverige på semester. Nästa onsdag, den 10 juni åker vi, och det ska bli spännande. Den 26 juni kommer Pär och Julia efter.

Den här veckan är ganska fullspäckad. Det är många som kommer att lämna Kuala Lumpur och därför är det också en hel del avsked som ska tas. Vilket jag inte alls tycker om, jag blir alltid så ledsen.

På torsdag är det fest på Emelies skola hela dagen. Betyg ska delas ut och därefter ska vi äta mat från världens alla hörn. Själv har jag inte riktigt bestämt vad jag ska ta med mig. På kvällen har två snälla föräldrar genom kontakter fixat en fest på ett hotell inne i KL. Ska bli riktigt kul. Sedan har Emelie ett välförtjänt sommarlov! Mycket har hänt de sista månaderna , så nu får hon lite tid till eftertanke och vila.

Tänkte att ni kunde få se lite bilder från International School of Kuala Lumpur där Emelie går och där Julia börjar efter sommaruppehållet. Skolorna här skiljer sig ganska mycket från Sverige, och det häftigaste är alla faciliteter. Eftersom klimatet tillåter, så är också skolorna ganska öppna. Men självklart har klassrummen luftkonditionering.























Kommentarer
Postat av: RESESNACK.

svar: åh, det låter ju jättespännande. för tidningen kan jag inte svara på utan då får du i så fall ta kontakt med dom! men när det gäller min blogg tar jag gärna med det, det hade vart superkul :)

Postat av: Amanda

Ja, himmla varmt har det varit - och är fortfarande! KICKASS!

Hur fick din karl jobbet där då? Kan vara bra att veta inför framtiden, hade lätt inte bangat att bo som ni gör!

2009-06-01 @ 16:44:17
URL: http://attentionwhore.blogg.se/
Postat av: pelle

jag vill också äta mat 35 våningar upp. jag vill se ett hus som HAR 35 våningar ;D fuskigt!

2009-06-01 @ 18:16:30
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0