Ikväll flyger vi till Sverige

Vi har inte packat ännu, inte ens börjat. Och kanske är det tur att vi inte gjort det, för jag har förstått att vi måste ta med en hel del riktigt varma kläder. Mina vänner här i Kulala Lumpur som redan är hemma på semester i Sverige har meddelat att det är riktigt kallt, med andra ord så är det fleecetröja eller kanske till och med dunjacka som gäller. Så det är bara att börja leta fram de varma kläderna...men var är de???

Har precis kommit hem från TTDI, Taman Tun Dr Ismail, där det finns en underbar wet market med massor av kryddor, mat och blommor. Den här marknaden öppnar ganska tidigt på morgonen och stänger redan vid två, och det bästa är att vara där tidigt. Så jag åkte med Pär i morse och tog sedan en taxi hem. Med mig hade jag kryddor och roti canai. Roti har jag precis ätit nu, och har sparat lite till Emelie och Julia som älskar det.

Sedan blir det packning och kanske ett sista dopp i poolen. Bäst att passa på innan vi åker till kallare breddgrader...Taxichauffören som jag åkte hem med nu i morse undrade hur jag skulle klara kylan. Och då ljög jag dessutom och sa att det är kanske runt 20 grader, tyckte att det lät som om jag skulle till nordpolen annars...

Pär och Julia skjutsar oss till flygplatsen, men innan äter vi nog en god middag på någon trevlig restaurang. Jag ska ju vara borta från Julia och Pär i 16 dagar! Pär är jag van att vara borta ifrån, men Julia, jag kommer att dö av längtan....

Ja, då står jag snart på svensk mark igen, ska bli riktigt kul!



Det är väl så här ungefär som jag tänker mig den svenska sommaren!!???


Och en fin liten sommarbukett..


Stekt falukorv....


En riktigt god leverpastejmacka.....inte dumt...


med en stor kall mjölk.









Kommentarer
Postat av: Dylan

Trevlig resa! Vi ses snart. :D

2009-06-10 @ 12:57:19
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Anki

Överdrev LITE! Det har varit ca 7-10 grader i veckan hutter

2009-06-10 @ 20:39:24
Postat av: Anonym

Välkomna! Ni har många här hemma som längtar efter er! Tycker synd om Julia och Pär som får vänta 16 dagar till...fast då kanske värmen är tillbaka. Kram :)

2009-06-10 @ 22:19:30
Postat av: I Love Travel

Välkomna till kylan och isbjörnarna!

Postat av: Janne

Slå gärna en signal till mig när du är hemma (när du har tid..) 070-224 22 05

2009-06-11 @ 10:00:42
Postat av: Elisabet

Hoppas allt går bra, och ja dunjackan kan det nog vara läga att ta med, fast det är ju så vackert den här årstiden så man får stå ut med lite regn. Haha kul det där med taxichauffören, jag hade nog gjort likadant, annars undrar de väl vad man är för en som vill åka hit!

2009-06-11 @ 10:45:07
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Snart är ni här :D ring mig ;)

2009-06-11 @ 14:19:22
Postat av: Lotta

Vad var det bästa idag???? JO, att få en glädjechock av att möta Eva och Emelie på Hagaskolans utspring :). Så himla kul att se er igen, det var helt fantastiskt :). Kramkram L

2009-06-11 @ 22:54:13
Postat av: I Love Travel

Kallt är det verkligen!



Ha en trevlig helg!

2009-06-12 @ 14:15:48
URL: http://www.res.se/blogg
Postat av: pelle

Ja, klä er för fasiken - det är svinkallt. Mycket kallare än vad det kanske borde vara? :S

2009-06-12 @ 23:14:18
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

bli inte sjuka på kuppen bara!

2009-06-14 @ 19:56:49
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: elisabet

Hoppas ni har det bra här i Sverige och inte regnar bort, hur länge ska ni vara här? Kram e

2009-06-16 @ 11:36:26
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0