Borta bra men hemma är också bra..

Har nu varit hemma hos mina föräldrar sedan i söndags kväll. Och det är skönt, riktigt skönt. Trots att vädret inte varit det bästa så kan jag verkligen koppla av här. Jag slappar, pratar och umgås med mina barn, syskonbarn, föräldrar och syskon vilket var väldigt länge sedan och då har man väldigt mycket att ta igen. Och det gör vi.

Igår åt vi surströmming och jag tror nästan att jag åt en hel burk för mig själv. Jag är nämligen en sådan där person som snålvattnet börjar rinna på när jag känner doften av denna delikatess. Eller egentligen börjar det rinna redan vid tanken av surströmming. Gott var det i alla fall, riktigt gott.

Idag har vi bara slappat i solskenet. Är det något som jag verkligen har längtat till under tiden i Kuala Lumpur så är det att få sitta på bryggan hemma hos mina föräldrar och insupa den friska härliga sommarluften som egentligen bara finns här i Jämtland. Det är något speciellt med den, jag vaknar till liv av den. Dock har jag inte badat ännu här, men lugn det ska jag självklart göra. Ett friskt dopp i Storsjön är ett måste för mig på sommaren. Kan också vara en skön tillbakablick när jag vandrar omkring hemma i Kuala Lumpur och svetten rinner ner för ryggen.


Mina föräldrars paradis på Frösön


Har dock inte badat ännu, men ska göra det snart..


Har även arbetat lite idag, och fått klart en artikel om dessa härliga
utlandssvenska ungdomar som så snällt ställt upp på en intervju.

Kommentarer
Postat av: Dylan

Det låter härligt! När är det ni åker tillbaka till KL?

2009-07-22 @ 20:26:03
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Marie

Skönt att höra att allt är bra med er. Hör av dig innan ni reser tillbaka. Saknar er/Kram Marie

2009-07-23 @ 09:13:45
Postat av: Dylan

Ja, det ska vi. Har ju några saker vi måste besöka innan vi åker så det blir nog fullt upp de kommande dagarna nu. Ha det bra ni med, kram! :)

2009-07-23 @ 19:35:44
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: pelle

vad härligt att du då äntligen får uppleva lite svenska sommarbrisar ;)

2009-07-23 @ 20:13:35
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

Men oj, bara sju dagar kvar? Det var som satan. Men var lugn, året kommer bara svischa förbi;)

2009-07-24 @ 12:31:00
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Eva Linder

Jag hoppas att det går snabbt, även om vi stormtrivs i Malaysia.



Jag nämnde din kommentar på min blogg, hoppas att du inte blir allt för arg:)

2009-07-24 @ 17:08:56
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0