Kräsna matgäster

I helgen ska vi ha middagsgäster. Det är en kollega till Pär och hans familj som kommer hit. Det ska bli väldigt kul, och jag vet redan att Pärs kollega och hans fru är oerhört trevliga, för jag har träffat båda när vi var här i Malaysia i april förra året. De har två barn, en flicka på 13 år och en pojke på 16 år som går på samma skola som Emelie ska börja på.

Familjen är från Indien, men har bott här i Kuala Lumpur i 6-7 år och Pär har känt sin kollega i flera år, då de rest och jobbat ihop. Han var även i Norrköping förra året och då bjöd han ut hela vår familj på middag. Vi valde ställe och det blev Pappa Grappa, en väl ansedd restaurang i Norrköping.

Till saken hör att Pärs kollega bara petade i maten på Pappa Grappa. Efteråt berättade Pär att han är sådan. Och det är det som gör mig lite nervös inför middagen på lördag. Vad i hela friden ska jag bjuda på?

Enligt Pär äter de nästa bara indisk mat. Och jag kan ju inte laga indisk mat till proffs på indisk mat. De äter heller inte fläsk- eller nötkött, vilket i och för sig är vanligt i dag även hemma i Sverige.

Så nu har vi pratat hemma och bestämt oss för att laga en helt vanlig trerätters middag. Men vi ändrar oss hela tiden på vad denna trerätters middag ska innehålla.

Vi har fått reda på att barnen inte äter fisk dessutom, så då återstår egentligen bara kyckling och vegetariskt. Är det någon som har något bra tips på vad jag ska ställa fram på bordet?

Nu kom precis Linda, vår underbara maid. Och hon har precis satt igång med att putsa silverbesticken som blivit svarta av att jag diskat dem i diskmaskinen. Sedan kommer min engelskalärare och vi ska ha lektioner till lunch. Därefter ska jag, Julia och vår maid åka och handla. Jag vill att Linda ska få välja själv vad hon vill ha för redskap nu när hon är här. Jag är ju som många av er vet inte särskilt bra på sådana där praktiska saker.

Pär och Emelie ska på eftermiddagen åka till Emelies skola för att gå igenom allt innan skolstarten på måndag.

Ja, som Ni märker har livet sin lilla gång även här i Kuala Lumpur.


Så här såg mina föräldrar, syskon och syskonbarn på Frösön ut på Julafton!
Ser de inte lite ledsna ut i ögonen när inte vi var med?
Emma i svart längst ner, är hon som har en banner med smycken på min blogg.
Hon är superduktig, och jag är en mycket stolt moster!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad fin Julia är i sina uniformer! Shortsen är ju rätt fina för att vara uniform. Härligt för er alla med litet vardag igen. Kan du inte göra en räksalsa som förrätt? Kanske i glas? Hacka räkor, lök och vitlök, koriander, svarta oliver och tomater.

Kram,

2009-01-08 @ 11:23:12
Postat av: pelle

Alla snackar om Pappa Grappa, man kanske borde bränna lite väl förtjänta studentpengar där?

2009-01-08 @ 15:28:46
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0