Hemma igen

Det kändes lite konstigt i går kväll när vi åkte hem från vår semester på Langkawi. Nu skulle vi inte "hem" till Sverige, utan nu skulle vi hem till Kuala Lumpur, en kort liten inrikesresa och en bilfärd från flygplatsen.
När vi satt på vårt hotell och väntade på taxi till flygplatsen så var det många som också skulle åka hem till sina respektive länder. En man frågade mig och Julia var vi var ifrån, och sedan sa han att "då har ni en lång resa hem". "Nej, inte så farligt lång svarade vi, vi bor i Malaysia och Kuala Lumpur. Känns lite roligt.

Vi har i alla fall haft det riktigt roligt, och i morgon ska jag skriva mer om vår Langkawitripp och visa bilder. Men jag kan redan nu säga att höjdpunkten på hela resan var en tur upp till Mangroveträsken, där vi åkte båt runt på floderna. Ett fantastiskt djurliv, där vi kom nära både örnar, apor (finns visserligen överallt, även här hemma i KL), ödlor av olika slag, fladdermöss och en hel del andra djur. Denna träskmark mellan regnskogen och havet som är så otroligt känd är något som jag verkligen kan rekommendera.

Har precis kommit hem från Coffee Morning med SWEA här i KL. Ska berätta mer om SWEA också. När det gäller SWEA så kommer jag att få äta upp massor av de fördomar jag hade om detta nätverk innan jag kom hit. Det är absolut inte några "fina" damer som träffas och idkar inbördes beundran. Nej, det är välutbildade, häftiga, tuffa, framåt och äventyrslystna tjejer i alla åldrar mellan 20 och 80 år. Har nu på morgonen fått de mest spännande livshistorierna berättade och det är inte precis några mesiga brudar det här. 

Nu står Linda i köket och bakar...och vet ni vad hon bakar? Jo, kanelbullar. Denna fantastiska kvinna från Filippinerna bakar så goda kanelbullar. De här kanelbullarna får vi nog inte så många av, för Pär ska ta med sig och bjuda kontoret på kanelbullar och prinsesstårta. Och vid sidan av bullbaket gör hon middag till oss. Jag tror att det blir Lasagne.

Pär jobbar och Emelie är i skolan. Julia har fortfarande ledigt och nu ska hon och jag ta en tur ner till vårt närmaste centrum. Hon tyckte att jag var borta på tok för länge på SWEA mötet, hade lovat att vi skulle ha lite mys.

I morgon kommer lite bilder från Langkawi. Men en bild på apor kan ni redan nu få.


Jag vet inte om jag kommer att kunna titta på apor i en djurpark mer,
nu när man lever så nära dessa djur skulle det kännas konstigt att se dem
i fångenskap. Jag gör nog sällskap med Dig Mathilda.


Kommentarer
Postat av: Anki

Vad skönt att ni är "hemma" igen! Dina intressanta och omväxlande inlägg i bloggen har blivit en beroendeframkallande krydda i vardagen. Känns kul att du är med och representerar oss svenska kvinns i KL´s SWEOR.

2009-01-29 @ 09:34:42
Postat av: Annelie

hej eva kramar till er alla. tänk vilket äventyr ni är på.....

vi kan kanske skypa i helgen är nog hemma på reen-

stiernagatan då.försök gärna ringa...

2009-01-29 @ 21:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0