Idag åker vi till Penang och Georgetown

I går kväll var vi en sväng till svenskhuset IKEA för att köpa Prinsesstårta och Dajmtårta som Pär skulle ta med till jobbet och bjuda kontoret på idag. Han fick även med sig de fantastiskt goda kanelbullarna som vår maid Linda gör så himla goda. Då passade vi även på att äta middag där, och jag tror att mina föräldrar tyckte att det var roligt att gå runt och titta lite på allt, man blir lite stolt som svensk.

Vi åker till Penang idag! Vi ska stanna där till på måndag. Ska bli riktigt roligt, för där har vi aldrig varit förut. Geroge Town ska tydligen vara en riktigt vacker stad, med både bad och många gamla fina byggnader. Vi ska även besöka ett ormtempel. Jag hatar ormar, men jag måste dit.

Jag har gått och tänkt på en sak i flera dagar nu, och det är att jag är så himla lycklig. Jag mår bra, känner mig lugn och harmonisk. Ingen stress och inga påfallande stora krav.

När jag bodde hemma i Sverige stressade jag varje dag, först var det jobbet, sedan var det alla aktiviteter som det skulle skjutsas till. Sedan var det min älskade cirkus som tog massor av tid. Och däremellan skulle vi i familjen umgås och göra saker. För att inte tala om all tid som gick åt till städning.

Nu har jag i för sig engagerat mig i en massa saker. Men jag tar det betydligt lugnare och jag känner att jag för varje dag och varje vecka mår bättre och bättre. Jag blir gladare och gladare.

Mina dagar ser olika ut varje dag, och jag träffar nya bekantskaper nästan varje dag. Vädret är alltid på topp och om jag vill kan jag en hel dag bara ligga vid poolen och ta det lugnt. Nu gör jag inte det, men om jag skulle vilja så är det inget eller ingen som hindrar mig.

Nu ska jag åka med mamma till Bangsar, för hon ska åka och få håret tvättat och laggt. Här är det en himla skön och billig sysselsättning. Man får dessutom massage för det ingår. Jag ska skriva mer om alla dessa avstressande saker man kan göra här i Malaysia och som nästan inte kostar någonting för oss.


Bron över till Penang


Härliga stränder finns i Penang också



Kommentarer
Postat av: pelle

Cirkus? Har du jobbat med det? Coolt!

2009-02-13 @ 10:48:15
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Lotta

Jag bara ler och suckar djupt när jag läser hur bra du har det! Underbart :). Kram från ett vintrigt Norrköping.

2009-02-13 @ 11:44:27
Postat av: Emma

Vad härligt att ni har det bra! :) Det var ett tag sedan vi pratade på Skype nu. Men ni verkar ha ett fullbokat schema, men hoppas vi hör av er snart.

Klarar momma och moffa verkligen av värmen där borta? Haha, hälsa till alla från oss!

Kramar

2009-02-13 @ 18:28:23
URL: http://designofemma.bloggsida.se/
Postat av: Emma

Förrästen, jag har raderat min blogg!

Den kändes väldigt onödig - så nu ska jag istället kämpa med att få igång webshopen :)

Kram!

2009-02-13 @ 18:29:59
URL: http://designofemma.com/
Postat av: Lisbeth

Kul med en Norrköpings tjej, jag bor i en lite håla utanför Norrköping.



kram Lisbeth

2009-02-14 @ 19:17:11
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vad härligt att du trivs så bra, hoppas ni har det härligt i Penang!

2009-02-15 @ 17:27:30
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Bitte

Sen söndagkväll då är det mysigt att läsa Evas dagbok- varje dag väntar nya fantatiska upplevelse- jag skulle gärna vara in dina kläder ett tag.

Kram Bitte

2009-02-15 @ 23:34:02
Postat av: Annelie

wow

Vad häftigt att flytta såååå långt bort.. :o))



Nu några nyfikna frågor, varé på grund av din man´s jobb ni flyttade så långt bort eller ville ni bara göra nåt annorlunda..??

Vad gamla är dina barn, o vad tycker de om er flytt..??

Vad länge har ni bott där borta, är det tillfälligt eller tidsbegränsad flytt..??



Sorry, mååånga frågor.

Men jag tycker ni är tuffa som tar ett sånt beslut som säkerligen många egentligen skulle vilja göra.



Ha det kanon "där borta"... // Annelie



PS. Hittade hit genom Lisbeth´s blogg.. DS.

2009-02-16 @ 13:13:29
URL: http://minegen65.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Ja, det är så man vill säga - Pär vill du gifta dig med Mig istället*! Men han förblir ju din man fast han är Min x-tra litet ibland............ja på cirkus turné och sånt:-)

Här pussas det för fullt just nu. Ja, och dricks vin och äter förrätt och sånt hela tiden. Härligt! Bisous! Från Pärs x-tra fru och barnens x-tra mamma i Sverige :-)

2009-02-16 @ 18:53:50
Postat av: pernilla

Oj, då. Det där kanske kan missförstås. Ska det tilläggas att Jag också druckit vin när jag skrev det där inlägget? :-)

2009-02-16 @ 18:55:22
Postat av: Lisbeth

usch här i Norrköping är det kallt och mulet, önskar jag kunde vara i värmen istället :-)



hur har ni det då?





Tack för dina omtanke



kram Lisbeth

2009-02-17 @ 14:18:17
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Marita.G

Jag vill oxå bli gladare!Måste boka en resa till K.L!!(fniss)

Må så jättegott & KRAM!

Marita(dinäldstadottersuppträdandekompismorsa-you know!)

2009-02-17 @ 14:47:22
Postat av: Pillan

Åh, den där stranden skulle jag kunna spendera lite tid på....

2009-02-19 @ 14:17:27
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0