Malaysian Tour

Jag har absolut inte slutat blogga, har bara inte haft tillgang till internet pa ett par dagar. Och anda har jag sa mycket att beratta och sa manga bilder att visa. Men det far jag gora i morgon nar vi kommer till Penang och Georgetown.

Just nu ar det underbart, atminstone tycker jag det. Den andra familjen Linder tycker kanske inte precis som jag gor. Och vad ar det da jag tycker ar sa underbart, jo den kyliga luften har i Cameron Highlands dar vi just nu befinner oss. Har ar inte fuktigt och inte stekhett utan frisk harlig svensk sommarvarme. Ett ganska skont avbrott fran den fuktiga och haftiga varme som det alltid ar i Kuala Lumpur och ovriga Malaysia. Den andra familjen Linder vill ju da kanske mest ha den dar kvalmiga varmen.

I natt sover vi pa ett litet mysigt pensionat har i Cameron Highlands. Har nyss atit en god indisk middag pa bananblad helt enligt traditionen, till det drack de flesta Mango lassi.

I morgon bitti aker vi vidare till Penang och Georgetown dar vi ska bo pa det anrika Eastern Oriental Hotel. Dar firar vi aven nyar och har bokat nyarsmiddag pa hotellet. Ska bli riktigt gott.

Men vi har inte bara slappat. I gar var vi pa djungeltrekking, en ganska svettig historia. Vi har aven badat i vattenfall och akt pa nattsafari. Och nattsafarin var ett kapitel for sig. Har aker den andra familjen Linder fran Sverige for att uppleva vilda djur i djungeln, och vad far de se? Jo, kossor i massor. Lite obehagligt ocksa, for det verkade som om korna var mat for att locka till sig andra djur. En fruktansvard syn fick vi da vi sag en fastbunden ko med avbiten svans.

Till alla er som undrar sa mar alla bra, och vi har det underbart. Och i morgon ska jag forsoka lagga in lite bilder ocksa. Bade fran Malaysia tour, men ocksa fran vart julfirande i Kuala Lumpur.

http://www.e-o-hotel.com/eoh/index.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0