Blev inget Bangkok

Det belv inget Bangkok i helgen. Lite trist, men vi får ta det en annan gång.

Så vi har varit hemma här i KL och njöt av den vackra julskyltningen. Ni skulle bara se. Den är enorm! I går åkte jag, Emelie och Julia ner till Bukit Bintang. Väl  där, så skildes vi åt ett par timmar. Emelie skulle träffa några kompisar, och jag och Julia gick först på Dôme och åt en lunch och sedan gick vi två på massage. 

När vi träffade Emelie igen på Pavillion hände en roligt sak. Ett par började ropa på mig, på svenska; "men där är ju du, vi känner igen dig" Vi känner igen dig från din blogg"! Helt otroligt egentligen.
 
Naturligtvis stannade vi och pratade och det visade sig att de hade läst min blogg och nu var de på semester här i Malaysia. Och ni ska veta att jag blir så glad och faktiskt lite stolt också. Och att sedan mötas i denna faktiskt ganska stora stad är ju ett sammanträffande som heter duga!

De var jättetrevliga och vi pratade om hur de upplevde detta land och hur vi trivs. Sedan tipsade vi om några leksaksaffärer där de kunde handla julklappar till barnbarnen. De skulle nu åka vidare till Langkawi och därefter till Australien om jag nu inte förstod det hela fel. I januari är de tillbaka i KL och då föreslog jag att det kunde höra av sig, kanske kan vi äta en middag ihop.

Idag ska jag åka till IKEA och försöka hitta julgransbelysning, för vår gamla fick vi kasta.


Julgranarna är många inne i dessa otroliga köpcentrum. Här är Pavillion, där de också ofta har
underhållning i form av musik eller mingel av olika slag.


Kommentarer
Postat av: Geccod

Haha, vad häftigt att de kände igen dig! Fasen som värsta kändisbloggaren. ^^

2009-12-19 @ 12:53:05
URL: http://Geccod.wordpress.com
Postat av: Anonym

2009-12-19 @ 20:31:44
Postat av: Anonym

Vilken kändis du är Eva. Du har en superbra blogg. Läser den ofta och känner igen både männsikort och platser vilket är jättekul. Vad många som flyttar hem, tråkigt. Kommer nog nya härliga människor. Vi kommer ner till påsk, den 26/3. Vi är nog borta första veckan med Wännströms först, åker nog direkt till Borneo. Till K.L sen. Vi får planera något tillsammans. Pojkarna måste tyvärr åka hem tidigare för skolan (9/4 23.30 från K.L). Resten av familjen åker hem den 13/4. Ebba hälsar Julia och vill gärna gå på manikyr och pedikyr, jag också...

2009-12-19 @ 20:39:15
Postat av: Katarina

Inte illa att de kände igen dig - och stötte på dig!! Ibland är världen liten...



Vad trist att det inte blev något bangkok för er..

2009-12-19 @ 23:20:07
URL: http://blog.brimstedt.se
Postat av: Elisabet

Men gud vilket otroligt sammanträffande, vad roligt! Vad synd att ni inte kom iväg till Bankok, men om ni åkt dit hade ju inte du träffat bloggläsarna, allt har en mening! Kram

2009-12-20 @ 20:48:36
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Hej Eva med familj!God Jul och gott Nytt År önskar vi er! Vi tyckte också att det var fantastiskt att träffa er! Min make sa att vi är tillbaks i KL i jan,men vi kommer tillbaks i mitten på feb! Måste bara tacka för tipset om matlagningskursen Lazat,väldigt kul,p.g.a lärarna,speciellt Ana,och sen mycket lärorikt även för en gammal "räv" som mig! Jag skall komentera det under lazat senare på din sida, rekomendera andra som reser ner! Just nu är vi omkring Lumut,Malaka bukten.Helt suveränt,här ser vi apor på el-ledningarna istället för fåglar! Imorgon, julafton sticker vi till Iphon,bjudna dit av vänner på "julmiddag"! Vi tycker om den Malaysiska maten! Dan efter sticker vi till Langkawi med buss eller tåg, vi får se,buss hit var helt OK!Så,allt jättespännande och kul! Kanske vi kunde träffas på en middag med Jan också, ni hade ju inte träffats?Ha det gott, önskar"grekerna"

2009-12-23 @ 04:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0