När datorn inte fungerar

Jag är en sådan där person som blir stressad när inte datorn fungerar. Helt otroligt egentligen, skäms lite för att tala om det. Men jag kan inte hjälpa det, jag blir vansinnig och kan inte släppa det förrän den fungerar igen.

Egentligen skulle jag vara mer stolt över mig själv om jag bara kunde rycka på axlarna och gå vidare med något annat. Kanske rensa i någon garderob eller baka en kaka. Eller varför inte bara ta det lugnt i läsfåtöljen med en bra bok. För det kan jag ju, jag älskar att bara sitta och läsa en bra bok, tycker också att det är hur kul som hellst att laga mat och baka.  Men, inte när jag vet att datorn inte fungerar. Då får jag någon slags spärr och kan inte företa mig något. Blir liksom apatisk och tycker att allt är trist och jobbigt.

Hemskt egentligen, fruktansvärt skrämmande. Kanske behöver jag gå på terapi, kognetiv har jag hört ska vara bra.

Förutom datastrul har det varit en bra dag här i Kuala Lumpur. Startade dagen med ett styrelsemöte med Svea hemma hos Cilla. Ett mycket bra sådant, lättsamt men effektivt. När jag satt där på mötet tänkte jag lite för mig själv att det är otroligt hur lätt det är att lära känna varandra när man är utelämnad så här i ett nytt land med helt nya förutsättningar om hur vardagen ska se ut. Men det kanske är just därför,  vi sitter alla i samma båt och har ungefär likadana behov och frågor. För det känns faktiskt som om man känt varandra i många år.

I morgon bitti ska jag på Coffeemorning till Emelies och Julias skola. Ska bli både spännande och roligt. Dessutom har de öppnat en ny motorväg som det nästan aldrig är köer på och det tar bara en kvart från Mont Kiara där vi bor till Ampang där deras skola ligger. Har aldrig kört den, men imorgon gör jag ett försök.

Till sist så skulle jag vilja utbringa ett fyrfaldigt leve till en av Sveriges bästa cirkusartister som idag fyller 18 år! Hon heter Elin Andersson och började sin bana som mycket ung i Norrköpings Ungdomscirkus. Numera är hon aktiv i Norrköping Cirkus & Varité där hon är den mest tongivande artisten. Just nu pluggar hon på Cirkus Cirkörs cirkusgymnasium i Botkyrka, sista året. Och jag kan säga att det är en mycket rutinerad 18-åring som uppträtt runt om i Sverige, men även väldigt mycket utomlands. Nu senast vann hon den ärofyllda Grand Prix tävlingen i Ukraina.

Här nere kan ni se hur duktig hon är:

http://www.youtube.com/watch?v=RcKwIALvBMs&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=HaJOSxv7Zel&feature=channel




Elin som här på bilden uppträder i slöja.


Kommentarer
Postat av: Anonym

En vecka på landet utan dator var mycket skönt. Kul dock att komma hem, gå in på nätet, och få en KL uppdatering :) . Kram på er! /Lotta

2009-08-14 @ 15:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0