Möten hela veckan

Ni där hemma som tror att jag bara sitter vid poolen, eller springer på manikyr och pedikyr hela dagarna måste äta upp det. Åtminstone denna vecka. För jag har haft fullt upp och än är det inte slut.

Idag har jag varit på ett möte på ett svenskt företag här i Kuala Lumpur. De berättade om företaget och om deras framtid. Företaget har funnits länge här i KL, men markanden finns i Sverige och Europa. Anledningen till att jag var där var för att jag kanske ska hjälpa dem med lite pressfrågor. Men jag måste först läsa på, för den bransch det handlade om var totalt ny för mig.

Nu ska jag snart iväg på ett Öppet Hus för High School på ISKL. Och det lär säkerligen ta hela kvällen i anspråk.

I morgon bitti ska jag på coffeemorning för alla skandinaviska föräldrar på ISKL. Och senare på kvällen är det Öppet Hus för Middle School. Det enda problemet i morgon är att jag precis samtidigt som coffemorningen är har ett möte med den skandinaviska tidningen jag jobbar lite för. Och då blir det till att välja. Eller en liten stund på varje ställe om det är nära.

Snart hoppas jag på att få åka ut på mina upptäckar-turer igen. Så att jag kan skriva mer om själva KL och Malaysia. Men som sagt, att vara förälder är just nu det viktigaste. Och så här i början av terminen är det väldigt mycket.

Här nere visar jag lite bilder på hur vi bor. Har visat lite bilder på bloggen innan vi flyttade, men tyckt att jag inte vill visa vårt privata. Men när vi var hemma nu i Sverige på semester var det många som frågade hur vi bodde och ville se bilder. Så jag lämnar väl den principen och visar lite här. Annars kan jag tycka att det känns lite knäppt att visa sitt hem så här på en blogg.


Här är en vy över Mont Kiara, det område som vi bor i. Vårt condo ligger
längst bak och syns inte riktigt här på bilden. Mont Kiara är ett väldigt nytt
och modernt område med condon där det mest bor utländska familjer i.


Och här är en del av vårt ganska stora poolområde. Jag har tagit bilden
från google. Numera har palmerna blivit lite större. Har tyvärr inte legat här
så mycket sedan jag kom hem från semestern i Sverige, men jag ska ta
lite mer foton snart.


Här är vårt vardagsrum eller vad man nu ska kalla det.


Här är hallen. I Malaysia använder man inte ytterkläder, så därför har man 
ingen hall som hemma i Sverige. Man kommer alltså direkt in i lägenheten.
Utanför dörren är ett litet rum med skoskåp och en gallergrind.


Solen skiner alltid in för mycket. Men det här tillhör också hallen.


Här är en del av master bedroom. Lite rörigt som vanligt på min sida av
golvet. Jag kastar liksom alltid bara ner allt på golvet;)


Här är den bästa delen av lägenheten. Här sitter vi ibland och äter frukost
eller bara njuter av utsikten. Vi ser KLCC med alla skyskrapor mm från
det här fönstret, men också från sovrummet. Vi sitter antingen här eller...


här. Och det här har faktiskt blivit min favoritplats.


Här är en del av vårt härliga badrum. Utsikten när man ligger i badkaret
är inte heller helt fel.


Här en liten korridor som slutar med vårt gästrum/arbetsrum. Till vänster
har Emelie och Julia sina rum, som jag inte får visa på min blogg.


En del av vårt kök, som jag i och för sig tycker är litet. I Sverige är vi vana
vid ganska stora kök och för många kanske det ställe man mest är i. Här är
det inte så. Därför var det ovant för mig i början att rumstera här.


En annan del av köket. Som ni ser så har vi en vattenautomat. Vi dricker
inte kranvattnet här, men vi använder det i matlagningen. Vatten får vi
levererat till dörren, och varje gång kommer cirka 130-140 liter vatten. Och
eftersom vi dricker betydligt mer vatten här än hemma i Sverige så går det
åt snabbt.


Här är en del av tvättregionen. Här finns också ett rum för maiden och
hennes toalett. Köket och tvättavdelningen är de enda rummen som inte
har luftkonditionering, vilket gör att det kan vara ganska varmt.

Ja, det är vad jag visar just nu.


Kommentarer
Postat av: Dylan

Oj, vad mycket möten det är med skolorna. ISKL High School? Är det inför när Emelie börjar där? :-) Kul med lite bilder.

2009-08-19 @ 15:18:10
URL: http://Dylans.wordpress.com
Postat av: Elisabet

Oj du verkar ha fullt upp du! Gud vad fint ni har det, vilken underbar lägenhet!

2009-08-19 @ 18:32:03
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0