Min vardag är i full gång

I går var jag på Swea lunch i Bangsar, riktigt kul att träffas efter ett långt uppehåll. De flesta hade varit på semester hemma i Sverige men tyckte ändå att det var riktigt skönt att ha kommit tillbaka hem till KL igen.

Restaurangen vi var på heter Alexis och har en blandning av västerländsk och asiatisk mat. Vad jag också såg så hade de ett stort vinsortiment. När jag kom till restaurangen så upptäckte jag att det var den restaurang som jag, Emelie och Julia var till en av de första veckorna vi bodde här i KL. Det var då vi fick beskåda en hemsk mamma som bokstavligen slog till sin lilla son. Vi blev chockade alla tre eftersom det inte hör till vanligheten att man stöter på barnmisshandel i Sverige så ofta, och särskilt inte på offentliga platser. Men här är det annorlunda och tillåtet att slå sina barn.

Nu har som sagt vardagen börjat här. Jag har skrivit in en hel del aktiviteter som jag ska gå på. Föräldramöten är också inbokade och en hel del luncher med vänner. Nu på lördag ska vi ha en kollega till Pär och hans fru på middag. Så man kan säga att mitt liv här i KL börjar ta form. Och det känns väldigt skönt.

I morse när vi vaknade så var det ett himla åskoväder här, men nu när jag tittar ut så skiner solen för fullt. Och det är det som är så fantastiskt med detta klimat. Ena stunden kan det regan och åska, i nästa så skiner solen. Är man hemma i Sverige och det börjar regna, ja då kan man få vänta på solen länge...


Ett glatt gäng med svenska brudar i Kuala Lumpur. Mycket dålig fotograf
måste jag säga att jag är, stackars Nilla kom nästan inte med...och de som
sitter längst ner syns ju inte alls....men jag fick faktiskt tips att passa på att
gå en fotokurs när jag bor här. Så det ska jag faktiskt göra.


Glada tjejer från en annan vinkel.

Och till sist vill jag bara tala om att jag är jätteglad för att Pärs bror Ulf, hans fru Catrine och deras barn Jenny, Mathilda och Martin kommer hit och firar jul och nyår med oss. Ska bli så kul att få visa vårt nya land för dem.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej Eva!

Jag hoppas jag skriver till rätt person nu. Jag är "ansvarig" för medlemslistan för ISKL Nordic Club. Malin bad mig att lägga till ditt namn men jag saknar en del uppgifter - Tänkte att jag söker på ditt namn på nätet och hittade din blogg. Trevligt! Har du lust att maila mig din mail-adress, hand phone number, samt dina barns namn och vilken klass de går i så har jag samma information för dig som för övriga. Jag skickar ut uppdaterad lista så fort jag fått din info.

Hoppas er skolstart varit bra! Tack så länge!

[email protected]

2009-08-12 @ 06:35:17
Postat av: Daniel

ojoj nu blev jag hungrig - bjud mej!

2009-08-12 @ 08:59:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: pelle

coolt att ni är så många i den där swea-gruppen ändå. måste underlätta lite, menar jag.

2009-08-12 @ 20:53:13
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Dylan

Ett intressant inlägg som vanligt. :-)



Sv: Ja, det känns lite roligare att blogga från en ny blogg istället. Dessutom har jag upptäckt många nya funktioner som jag nog skulle sakna om jag återvände till blogg.se igen.

2009-08-12 @ 22:18:06
URL: http://Dylans.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0