En doft av nybakat bröd...

I morse ringde väckarklockan åter vid 06.00. Vi var trötta kan jag säga, egentligen rätt hutlöst att man ska behöva gå upp så tidigt. Men å andra sidan så gick jag tillbaka till sköna sängen när alla gått iväg till skola och jobb. Jag somnade om och sov en timme till, vilket var oerhört skönt.

Och när jag klev upp så doftade det nybakat ifrån köket och det var underbara Linda som stod där och bakade. Hon är så otroligt härlig och jag kan inte finna ord för hur lyckliga vi är som har henne här hos oss.

En helg har gått och vi har faktiskt hunnit med en hel del roliga saker.

I fredags morse var jag på Coffemorning på Emelies och Julias skola:


De hade dukat upp så fint med dekorationer och vackra batiktyger i taket.
Här är det huvudrektorn för ISKL som pratar.



Sedan var det lite prat runt borden och alla ville sträcka på sig. Som ni ser
så är det en härlig blandning med männsikor från hela världen. Själv satt
jag vid ett bord med en från Indonesien, två från England, en från
Malaysia. en från Norge och en från Sverige.
Och trots att vi kommer från
olika kulturer så är vi väldigt lika när det kommer till våra barn.


Och självklart var det tilltugg också;) Goda snittar och bakverk!


Som sista punkt på denna coffeemorning hade man bjudit in bröstcancer-
föreningen. Väldigt intressant och nyttigt.

Senare på fredagskvällen så gick vi ner till en Japansk restaurang här i området där vi bor. Hela vår familj utom Julia älskar nämligen japansk mat. Det är så oerhört gott och fräscht allting. Och denna restaurang är nog en av de största jag sett. Den är enorm med flera olika så kallade "matstationer". Och vi åt buffén, och jag kan ju säga att vi var riktigt mätta när vi vandrade hem igen.


Här sitter Pär, Julia och Emelie och njuter av underbar mat.


Här är en del av buffén som är otroligt stor. Här fanns allt från suschi till
ostron. Grönsaker, fisk, kyckling, kött, och allt är tillagat enligt japansk mat-
konst. För allt ser nästan ut som konstverk också.


Naturligtvis ville jag prova ostronen på buffén!


Här en annan del som hade fantastiska varmrätter! Och som efterätt kunde
vi välja och vraka bland tårtor, bakelser, massor med glassorter och till detta
flödade både öl, vin, te, iste och alla möjliga sorters läsk. Allt ingick i ett paket-
pris som visserligen är lite dyrare än de traditionella restaurangerna här,
men betydligt billigare än en vägkrog i Sverige.

På lördagen tog vi en promenad till Desa Sri Hartamas för att låta kroppen få lite belöning. Från vårt Condo tar det cirka tjugo minuter att gå till detta område som kryllar av butiker, restauranger och skönhetssalonger av olika slag. Det är ett lagom ruffigt område, och faktiskt väldigt Malaysiskt.


Så här ser nattlivet ut i Desa Sri Hartamas. Massor
restauranger trängs med massor av barer och butiker.
Riktigt roligt ställe att vandra runt i.

Väl där så gick jag och Julia på fotmassage, medan Pär gick och klippte sig. Emelie hade redan på morgonen varit nere och testat vår nya frisör i condot. Fotmassagen som jag och Julia var på var Kinesisk, och det gjorde stundtals väldigt ont. Lite då och då fick jag säga till att han skulle ta det lite soft. Men efteråt var det underbart skönt! Stället vi var på heter Pusat Refleksologi, och jag kan säga att vi kommer att gå dit fler gånger. De tog verkligen hand om en och pysslade som bara den. Axlemassage, och sedan en varm kudde i ryggen och en vetekudde i nacken gjorde att hela fotmassagen blev ännu mer avkopplande.

Senare på lördagskvällen var en kollega till Pär och hans fru här på middag. De är från Tjeckien och väldigt trevliga och lättsamma människor. Det enda som var lite trist är att hans fru inte pratar så jättemycket engelska. Men det går ju bra med teckenspråk och hon verkar förstå mer än hon pratar.

Igår tog vi en tur till Port Dickson. Vi har varit där en gång precis i början när vi flyttade hit. Men då regnade det så otroligt mycket att vi bestämde oss för att åka dit en gång till. Tyvärr trodde vi att det skulle bli samma sak den här gången, för det kom ett riktigt monsunregn över oss på vägen dit. Men som tur var sken det upp och var riktigt vackert när vi äntligen kom till Blue Lagun, där vi badade och solade lite.


Här badade vi igår.

Port Dickson ligger ungefär en timmes bilresa söder om Kuala Lumpur, och är den närmaste badorten kan man säga. Dock går det inte att jämföra med öarna på öst- och västkusten som är rena paradis. Men har man bara en dag på sig, så är Port Dickson och Blue Lagun helt ok.

När vi kom hem gick jag och Julia ner till vårt favoritställe Cu´s & Do´s, en underbar skönhetssalong där vi tog manikyr och pedikyr. Behövdes efter det hårda liv vi levde i Sverige under semestern.

Nu ska jag gå ut och smaka på nybakade frallor. Sedan blir det en tur både till gymmet och till poolen idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0