Lost i trafiken

I morse var det lite struligt kan man säga. Jag och Pär skulle åka och lämna tillbaka en hyrbil inne i KL. Jag körde vår bil och Pär körde hyrbilen och vi hade bestämt att jag skulle åka efter honom hela vägen utan att tappa bort honom. Men vad tror ni hände? Naturligtvis var det rusningstrafik och bilar kom från alla håll och kanter, och efter bara tio minuter var Pär helt borta och jag hade egentligen ingen aning om vart jag skulle åka. Klantigt av mig kan man tycka, jag hade inte tittat på kartan innan och då får man nog skylla sig själv.

Det hela slutade i alla fall med några mobilsamtal och att Pär fick ta taxi från uthyrningsfirman till jobbet och jag fick försöka hitta hem igen. Det låter kanske inte så svårt, men jag kan säga att det inte bara är att vända om här i KL. Vägarna följer ingen logik och jag snurrade väl runt ett tag inne i KLCC innan jag lyckades hitta en väg som jag kände igen. Sedan kom jag fel några gånger till, men lyckades ändå på något sätt mjölka mig tillbaka till Mont Kiara.

Idag måste jag nog hoppa över träningen, känner att det är något med kroppen som inte är bra. Kanske en liten förkylning, men jag törs inte gå dit och riskera att bli borta betydligt längre nu när jag äntligen har kommit igång och faktiskt tycker att det är riktigt kul.

Jag ska försöka ta lite bilder på min tränare, så ni får se honom. Han är en riktig slavdrivare och pressar mig till max, och just när jag är där så tycker jag riktigt illa om honom. Men efteråt känns det skönt och då vill jag bara krama om honom.

Nu har ni väl vår därhemma i Sverige? Det är nog den bästa årstiden. Här har vi ju inga årstider, samma väder varje dag. Antingen stekande sol eller regn och åska. Men temperaturen är nästan alltid den samma, runt 32-33 grader. Har faktiskt funderat lite på hur det kommer att kännas när vi kommer hem till Sverige i sommar. En del säger att man fryser väldigt lätt när man precis har kommit hem. Men jag längtar faktiskt också lite till att få frysa när jag är utomhus, att få sätta på sig en extra tröja.


Har ni sett många?

Kommentarer
Postat av: Lotta

En liten vårrapport från Norrköping; löptränade i Vrinneviskogen igår och såg en hel del vitsippor. Båten sjösattes i fredags, så ja, man kan säga att våren är här! Kramkram

2009-04-20 @ 06:01:40
Postat av: soffie

oj vilken tur det blev för dej,

jag skulle va livrädd att köra där det är väl vänstertrafik där va?

vårtecken hos mej,är alla som börjat bli allergiska!å alla underbara vårblommor som är på G nu,

må gott

2009-04-20 @ 20:24:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: pell

jag som trodde vägarna i Malaysia var av högsta kvalité och lättförstådda :P hehe.

2009-04-20 @ 21:24:27
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0