Hyllning till en TV man

I går fick jag en kommentar som jag blev oerhört glad över att läsa, nu menar jag absolut inte att jag inte blir glad över alla mina kommentarer, det blir jag, så fortsätt skriva kommentarer. Det värmer extra när man befinner sig så långt borta, jag både gråter och skrattar när jag läser hälsningar från alla Er Sverige.

Under mina tio år som aktiv inom cirkusen i Norrköping har jag haft en hel del kontakter med media. Och jag måste säga att jag inte egentligen har något att klaga på, de flesta har varit väldigt intresserade och skrivit mycket bra saker om Norrköpings stolthet, ungdomscirkusen.

Men det finns en TV personlighet i Östergötland som är lite utöver det vanliga. Han är som en virvelvind som sveper in med kamerastativ, mikrofoner, väskor och hela sin spjuveraktiga positiva kroppshållning. Och alltid med ett leende på läpparna. Allt han tar tag i blir till guldkorn.
Och det var när jag läste hans kommentar igår kväll, Malaysisk tid, som jag ropade på alla andra i denna gamla cirkusfamilj, att de måste komma och läsa. Och vi blev alla riktigt glada för hans skull.

För är det någon som är värd en medalj så är det verkligen TV mannen Janne Berglund, som år efter år, vecka efter vecka, dag efter dag, rest runt hela Östergötland och gjort fantastiska reportage om allt från chokladmässor till musiktävlingar. Han har träffat gamla, medelålders och ungdomar och satt ord och bild på deras liv och livsverk. Och vi som tittare har fått en upplevelse och en guidad tur runt det landskap som vi lever och bor i.

Janne, stort grattis! Du är värd alla medlajer du kan få! Jag önskar att jag fick vara med när du fick den, då skulle jag tagit ifrån utdelaren mikrofonen (om det nu fanns någon) och pratat superlativer så att de fick slita micken ifrån mig. Du är bäst! Och jag skickar ett mejl. Nu är du väl så arg för att jag skriver så här på min blogg, men det struntar jag blankt i. 

Och du gav mig ett ämne som jag skriver om i morgon. Hur ser prisbilden ut här i Malaysia?


Det är så här jag är van att se dig, när du på ett naturligt, ödmjukt och positivt
sätt försöker få oss att se det du ser. Och du, här i Malaysia finns massor
att dokumentera!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Go´morron KL! Du må tro att din blogg värmer och berör, det är morgonens höjdpunkt att titta in här. Har läst att du är riktigt duktig med träningen, bra kämpat! Själv är jag på väg till morgonens spinningpass. Ha det gott i Langkawi. Kramkram

2009-04-29 @ 06:13:36
Postat av: pelle

Nä, vad skoj - en sådan ambitiös människa förtjänar allt gott! :)



Och vad skoj för er del, ha det bäst nu och skäm inte bort allt för mycket ;D

2009-04-29 @ 17:24:33
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: superstar

Härligt! Jag får göra desamma-komma tillbaka och lusläsa vid tillfälle, hahaha...

Blir minst sagt konstigt att åka hem til sverige men jag kommr nog snart återvända till thailand igen! =)

Ha det gott!!

2009-05-02 @ 09:39:16
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0