Tekniken var inte på min sida idag

I morse när jag vaknade hade vi strömavbrott. Som tur var så var det mycket enkelt, och efter bara en halvtimme så hade jag ström igen.

Sedan när jag satte mig framför datorn så fungerade inte internet. Jag tänkte först att det kanske är tillfälligt, men efter ett par timmar så ringde jag till vår support som kom hit. Det visade sig att vårt lösenord till internet försvunnit under strömavbrottet.  Men nu är allt fixat och allt känns bra igen.

Nu sitter jag och väntar på att Jeanette ska ringa, vi ska äntligen träffas över en lunch. Jeanette har bott här i KL i flera år och är dessutom sekreterare i Sweas styrelse. Vi har som jag tidigare berättat flera gemensamma vänner. Bland annat Ritha, en kompis som jag har känt sedan vi föddes och som jag umgicks med massor under skoltiden i Östersund och även under studietiden i Uppsala. Jag och Ritha var också träningskompisar och kämpade i skidspåren runt Östersund tills vi fick blodsmak i munnen.

Så världen är liten måste jag säga. Och det är just det som gör allt så spännande och roligt. När man minst anar det så dyker det upp någon som man har massor gemensamt med.

Igår var vi så stolta över Emelie, hon hade fått A+ på matteprovet. Full pott och en hel harang med positiva ord från hennes lärare. Fast jag måste ju erkänna att det inte är mig hon brås på när det gäller matte.

Idag är det också strålande sol, så efter lunchen med Jeanette tror jag att jag ska gå ner och simma några längder i poolen. Har träningsvärk i både armar och mage i dag. Fick nya övningar av min tränare, och jag måste ha jobbat med muskler som jag aldrig använt tidigare. Så en liten simtur kanske mjukar upp mina ömma stackars muskler.


Ha det bra, och kramar från Kuala Lumpur!

Kommentarer
Postat av: Janne

Hej Eva!



Tog mig lite tid att läsa din roliga,intressanta och välfyllda blogg. Oj oj vad sugen man blir på att fara iväg. Jag och flickvännen var i och för sig i Thailand över nyår, men men. Jag har ju som du vet resandet i blodet. Hur är prisläget i Malaysia och KL nu? Kronan är som bekant försvagad. Min kompis Stefan i Bangkok säger att allt är mycket dyrare nu. För övrigt så knallar det på för mig, har en hel del olika jobb av både större och mindre art. För en vecka sedan fick jag och Thomas Malm var sin medalj vid en högtidlig cermoni hos Föreningen Gamla Norrköping. Det var kul. Skälet till att vi fick medalj var att vi har spridit Norrköpings rika historia via tv-mediet. Kungen släng dig i vägen. Jag ser att du riktigt njuter av den mycket behagliga tillvaron i KL med omnejd. Någon hemlängtan finns väl ej? Har du ändrat din syn på Sverige och Norrköping? Janne från vårfagra Östergötland. ps Kul att Marcus har bra flyt, det är han värd.

2009-04-28 @ 10:32:20
Postat av: Elisabet

Ja tänk vad världen kan var liten ibland, otroligt! Skönt att tekniken löst sig man blir ju tokig av att vara utan datorn patetiskt nog! Kram

2009-04-29 @ 15:38:05
URL: http://stenvreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0