Snart skeppas möblerna

Nu på morgonen har en säljare från Flyttfirman varit här. Och vi har tillsammans varit runt i alla rum och pekat på allt som ska magasineras och allt som ska skeppas över. (Sedan är det en hel del vi ska slänga). Jag fick gå runt själv eftersom Pär är i Tyskland den här veckan, så nu kunde jag styra lite som jag ville....:)

Den mycket trevliga killen som var här sa att de kommer att tömma radhuset ungefär sex veckor innan vi själva flyger till Kuala Lumpur, så det blir till att ligga på madrasser de sista veckorna. Men det är nog nyttigt det också.

Nu sitter jag och väntar på trollkarlen Mr Mac, vi ska ha ett lunchmöte och prata lite framtid. Trots att jag flyttar långt bort så har jag bestämt med Marcus (Mr Mac) att jag ska vara lite "speaking partner" när det gäller scenshower och föreställningar. Vi ska även prata lite 30-årsjubileum av Norrköpings Ungdomscirkus.

Vet ni vad? Jag har faktiskt hittat en cirkus i Kuala Lumpur. Han som driver den heter Marc och verkar vara lite av ett Elvis fans. Han åker runt och imiterar Elvis i stora delar av Asien. Jag pratade med honom på telefon, och vi ska träffas när jag kommer över för att se om jag kan hjälpa till med något. Först när jag ringde uttryckte jag mig lite konstigt, så han trodde att jag var en akrobat från Sverige. Men sedan fick jag naturligtvis förklara att jag jobbar med akrobater och cirkusartister här i Sverige, fast då med PR, marknadsföring och bokningar. Och det var intressant det också tyckte han.

Så vem vet, snart har vi byggt en bro mellan Sverige och Malaysia när det gäller cirkus.

Jag kommer säkert att återkomma många gånger till cirkusens underbara värld i min blogg, och bland det som känns mest i hjärtat just nu är att jag kommer att sakna alla mina artister. Ja, jag är så fräck så jag säger att de är mina, för jag känner det så. Jag har under tio års tid levt så nära dessa underbara ungdomar, vi har haft både medgångar och motgångar ihop. Jag älskar Er, hör Ni det!!!!!! Lite smakprov på dem här nere











Kommentarer
Postat av: Stina

Oj stockholm! Va kallt det var att uppträda i mulet o daskigt väder. Kommer sakna er som en ja vet inte vad. Kram / Stina

2008-09-03 @ 14:37:21
URL: http://gnista.webblogg.se/
Postat av: Emma

Oj vad konstigt det måste kännas för er nu! Att lämna allt. Men en ny start kommer ni ju att få - skulle också vilja vara med om något sånt =) Hoppas att et blir bra det där med cirkusen i KL !

Kram Emma

2008-09-03 @ 19:12:52
URL: http://www.designofemma.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0