Scenshow och teater

Ja, då har ännu en helg rusat förbi med snabba steg, idag är det ganska precis sju veckor kvar tills dess att vi kliver ombord på planet som ska ta oss till Kuala Lumpur. Och det känns verkligen att det är nära nu, för det mesta är klart inför vår stundand flytt.

Igår hade Pär stor visning på de våningar som han varit och tittat på, och vi alla i familjen granskade och hade synpunkter. Egentligen var de flesta ställena som vi fick se väldigt fina och bra allihopa, men som tur är så fastnade hela familjen för samma ställe.

Ni ska få se bilder snart, men jag kan säga att "condot" heter Kiara Ville, ligger i området Mont Kiara, och är ganska nybyggt. Det är supermoderna lägenheter och den vi valde ligger på 28:e våningen  med en superutsikt över hela Kuala Lumpur. Den är på ca 220 kvm och planlösningen såg ut att vara himla bra. Vi har också valt att hyra med viss möblering, och det mesta såg bra ut. Men vi ska byta ut en soffa, och sängarna i några rum samt matsalsbordet som vi vill ha större.

Det som är bäst med detta är att det är gångavstånd till den skola som Emelie och Julia ska gå i. Och vad vi förstått så bor många barn och ungdomar som går på International School här också. Då behöver det inte bli så krångligt med skjutsar mm.

Jag blev också superglad, för Pär berättade att man kunde boka en personlig tränare som hjälpte en att komma igång med träningen. Jag, som den sista tiden bara tittar på andra som rör på sig har ju bestämt att jag ska börja träna på gymet. särskilt nu när vi kommer att ha eget i huset, blev ju överlycklig. Så nu kanske det blir lite struktur på den här gamla rishögen också.

Lördagen tillbringade jag tillsammans med vår STORA familj, nämligen cirkusfamiljen. Vi var i Karlstad, där hade vi tre scenshower, mingel och prova på i ett köpcentrum som fyllde två år. Vi fick kliva upp omänskligt tidigt, och kom hem vid åttatiden på kvällen. Det var väldigt lyckat, och alla artister var otroligt duktiga, och att vi hade kul tillsammans gjorde inte saken sämre. Ett litet smakprov nedan.


Vackra Rebecka i Kautcuk


Rebecka försöker härma min "morgongympa"


Min Emelie och hennes partner Elin i Partär


Emelie och Elin innan ett kast upp i luften


Elin blir uppkastad rakt upp i luften och försvinner...


Shileas var superduktiga och hade verkligen publiken med sig...


Mellanspel i väntan på nästa trick...


Shielas in action...


Stina i Poi..


Affe trollband publiken..


med sin fantastiska charm..


och utstrålning!


Dylan minglade med sina jongleringsbollar....


Själv satt jag mest backstage och fick huvudmnassage...bra fördelning:)


I går var vi lite sega, men blev riktigt glada när vi blev bjudna på Östgötateatern av Hedda och Sallys föräldrar som jobbar på teatern, den ena som skådis och den andra som teaterchef. Vi såg Arsenik & Gamla Spetsar som var riktigt rolig. Jag skrattade gott åt dessa två gamla damer. Varje gång jag är på Östgötateatern så bli jag lika hänförd av den otroligt vackra lokalen, den är verkligen guld värd för alla Norrköpingsbor.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag längtar tills jag får se bilderna på lägenheten! Kram!

2008-09-22 @ 19:57:06
URL: http://www.designofemma.bloggsida.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: vad kul & höra :D tackar så jättemycket.

2008-09-22 @ 20:23:58
URL: http://gaybloggen.com
Postat av: Johanna

Vilken mysig blogg du har!:)

2008-09-22 @ 20:58:00
URL: http://deede.blogg.se/
Postat av: marie

Härligt Eva! Skönt att se att du också kan slappna av mitt uppe i alla bestyr. kram

2008-09-22 @ 22:16:54
Postat av: Eva Linder

Svar Marie: Ja, jag bjuder på den där bilden. Snart är det andra bullar på hållningen åtminstone:)

2008-09-22 @ 22:28:02
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: ja vist är dom :D

2008-09-22 @ 22:47:47
URL: http://gaybloggen.com
Postat av: Geccod

SV: Det låter som en sjysst deal! :D

2008-09-23 @ 08:48:12
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: elisabet

Nu trillade poletten ner, jag brukar titta in på din dotters blogg ibland, tyckte det var lite väl av ett sammanträffande med två som ska flytta dit på samma gång!

2008-09-23 @ 11:02:51
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar: Ojojoj vad högt!!! Jag skulle nog inte våga bo så högt upp =S

Jaa, han är den keligaste och snällaste katt som finns. Problemet är bara att Alfred verkar vara livrädd för lillen. =D

Kram

2008-09-23 @ 18:04:56
URL: http://www.designofemma.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0