Jag jag jag


Min älskade familj!

När jag för massor av år sedan gick på högstadiet uppe i Österund, så skulle några av oss göra en skoltidning. Vi pratade om vad som skulle skrivas och vilka bilder vi skulle ha med. Det här var ju långt innan datorerna kom till skolan, så allt var mycket hantverksmässigt. Klippa, klistra och kopiera på en väldigt dålig stencilkopieringmaskin. På den tiden hade man ju stenciler och de luktade så himla gott tyckte jag. Men tillbaka till vår skoltidning. En kille kom på att varje klass på skolan skulle presentera sig på något sätt. Det tyckte vi lät jättebra, så vi spred ut till varje klass att de skulle få en hel sida var för att presentera hela klassen eller varje elev för sig. Min klass de ville förstås presentera varje elev för sig med ett litet fyndigt rim. Det rim jag fick har liksom följt mig genom alla år. Ibland har jag funderat om det var just detta rim som fick mig att bli den jag är idag.

Varje augusti när jag skulle börja skolan så tänkte jag innan: "Nu ska det bli en nystart". Jag försökte ändra lite här och lite där. Tänkte att jag kanske kan bli lite tystare, inte prata så mycket utan bli lite mer anonym. Men hur mycket jag försökte så ramlade jag in i den roll som jag tilldelats, vare sig jag ville eller inte. Jag var alltid den "pratiga" och den "spralliga". Jag förväntades alltid vara så.

När man senare i livet träffar gamla klasskompisar, på återträffar eller vid andra tillfällen, så ramlar man ofta också då in i den gamla rollen man hade för så himla många år sedan. Visst är det konstigt?

Mitt rim var: "Eva, klassens vikt, syns och hörs på sikt"  Väldigt irriterande just då när jag var 15-16 år, då jag enbart trodde att det hade med min vikt att göra. Mina kompisar sa att den är ju klockren!! Stämmer precis på Eva. Idag förstår jag att jag kanske är en riktig exhibitionist, som vill synas och höras. På gott och ont. Många vänner tycker nog att det är jobbigt, att jag är sådan. Och familjen sedan, dom stackarna får ofta skämmas.

Och tänk....nu går jag här hemma i Norrköping och tänker "Undra om jag ska byta stil när jag kommer till KL, bli lite tystare och lite blygare, ja helt enkelt lite mer anonym". Undrar om det funkar på mig?


Kommentarer
Postat av: Emelie Linder

Haha dt var ju klockrent xd lycka till att ändra dig, lär ju inte funka.. :D <3

2008-09-04 @ 15:32:32
URL: http://justdust.blogg.se/
Postat av: Ullis

Haha snällt Emelie =)

Eva det är en perfekt start på det nya. Där är du inte fast i ditt gamla fack utan kan vara mer som du vill. inte för jag tycker du ska vara annorlunda, men nu kan du bli vad du vill bli.. DU har ju familjen med och det är ju en bit av dig, det bästa du har. men det är en bra tid att bryta gamla dåliga vanor och få en fräch start att sattsa på det DU vill. ta tid och fundera över livet och ta med det du vill och magasinera det du inte vill vara längre =) puss på dig

2008-09-04 @ 16:17:33
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: Geccod

Det är ju trots allt dig som rimmet grundar på och inte tvärtom. Tydligen har du alltid varit den Eva som vi känner idag. :D Visst kan man försöka ändra på sig, men bäst är kanske ändå att vara sig själv.. Eller om inte annat så borde det ju kännas bäst att vara sig själv.

2008-09-04 @ 16:31:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Eva Linder

Kloka ord av alla er. Brukar inte ni också ha sådana här funderingar ibland?

2008-09-04 @ 17:50:12
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Det är kloka ord. Brukar inte ni fundera på Er själva och varför man är och har blivit på ett visst sätt?

2008-09-04 @ 18:42:50
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Geccod

Jo, det händer faktiskt ibland. :-)

2008-09-04 @ 21:31:25
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Geccod

SV: Ja, blev lite skakis i några minuter efteråt, men skadade mig inte annat än att jag blev lite öm i foten. ^^

2008-09-04 @ 21:36:15
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Emma

Du ska absolut inte ändra på dig! Då är du inte Eva Linder längre. Och förrästen så kan man inte ändra på sig om man redan är BRA, det är omöjligt! Du är världens coolaste moster =)

Kramisar

2008-09-04 @ 22:16:49
URL: http://designofemma.bloggsida.se/
Postat av: Eva Linder

Kanske prata lite mindre..men Emma, du är ju en toppentjej att vara moster till. Ska föresten lägga upp lite bilder nästa vecka på dina smycken. Tar med kameran till östersund. Ses, kram:)

2008-09-04 @ 22:26:23
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Jenny

Men Eva! Inte ska du förändra din underbara personlighet! Däremot kan jag säga av erfarenhet att en vistelse i ett nytt land ger dig en chans att fila pa din utopiska personlighet och försöka plocka fram det bästa i dig.

Beundrar din skrivstil med historier osv, men kom pa att du arbetat med sant har va? haha, fortsatt sa!

Massa kramar till er allihopa!

2008-09-16 @ 19:16:10
URL: http://www.jennyinbrazil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0