Nu ska jag tänka snö ett tag...



På bilden ovan är jag i St Anton och åker skidor. Jag älskar att åka skidor, och jag älskar snö....

Många av mina vänner frågar mig hur jag som är uppvuxen på snö och i Sveriges köldhål Östersund kommer att klara av den tropiska värmen i Malaysia,. Ja, inte vet jag säger jag tillbaka, men jag får för mig att om jag hela tiden tänker kyla, snö, iskalla fötter osv så kanske jag blir "mättad".

En sak som jag alltid har tagit för givet är våra årstider här i Sverige. Jag menar det är ju självklart att vi har sommar, vinter, höst och vår. Det är klart att jag märker att nu är det snart höst, för några dagar sedan var det sommar. Om någon månad kommer vintern. Men jag har egentligen aldrig njutit av var och en för sig, jag har aldrig som Ronja i Ronja Rövardotter haft något vår-vrål. Jag har helt enkelt bara flytit med, ja möjligtvis tagit av mig lite kläder eller satt på mig lite extra kläder när det behövts. Och nu så ska jag till ett land som inte har årstider, och då kommer jag nog att längta ihjäl mig till alla dessa växlingar.

Jag läste en artikel i någon tidning om en kvinna som bodde i ett tropiskt land men åkte hem varje sommar. I stället för att leta upp solen och värmen här hemma så åkte hon så långt upp hon kunde i Norrland och till fjällvärlden för att just få känna på snön och uppleva lite kyla. Nu tror jag inte att jag kommer att bli så drastisk, för jag tycker vår svenska sommar är den absolut bästa. Men jag har börjat fundera mer över detta med våra årstider som är så unika.

Nu ska jag ta mig lite mjölk och flingor, sedan ska jag titta på Heroes som börjar ikväll igen. Har precis kommit hem med Bullen som varit på teater och cirkusträning.

Kommentarer
Postat av: Geccod

Häftig bild! Ja.. Är det inte regnperioder nere i Malaysia? Vore coolt att uppleva en sån, eller i alla fall för en dag eller två. :P

2008-09-03 @ 19:35:21
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Eva Linder

Ja, ser du byn nedanför, totalt insnöad. I Malaysia är det rejäla regnperioder, fast varma sådana. Och egentligen regnar det nog nästan varje dag åtminstone någon timme, för att sedan bli normalt igen.

2008-09-03 @ 20:50:19
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: Mia

Gör som vi! Vi gick in på en Ice-bar i Barcelona när det var 35 grader ut. Häftigt! Finns det ingen sådan kan du ju gå in i något restaurangkök och be att få gå in i kylen...

Kram Mia

2008-09-04 @ 09:24:26
Postat av: Eva Linder

Mia: Jag ska leta upp ice-baren det första jag gör...Puss

2008-09-04 @ 10:17:36
URL: http://evalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0