Nu är jag undersökt


Helgen har gått utan att jag haft tid att blogga. I fredags var jag lite risig i magen, och låg mest hela dagen och vilade. Som tur är gick det bort lika snabbt som det dök upp och vi kunde fortsätta helgen enligt planerna.

I lördags kom Pär hem från Sydafrika, något försenad och utan sitt bagage. Jag vet egentligen inte hur många gånger han kommit själv och bagaget har anlänt till annan destination. Men om allt går som det ska så kör de ut hans väska under dagen idag. Sist Pär tittade på nätet så skulle den vara i Linköping vid lunchtid.

Lördagseftermiddagen tillbringade vi på på stan där det var Kulturnatta. Vi gick runt på lite olika aktiviteter och stoppade även in en fika på Stadsmuseet i programmet. Det var väldigt mycket folk, vi träffade Santamaria och Anderssons där, och senare åkte vi hem till oss och avslutade kvällen med pastaparty. Trevligt.

I går, söndag, hade vi pysseldag. Först så sorterade vi kläder. Det märkliga är att man tycker att man inte har något, men när man väl börjar rota i garderoberna så hittar man kläder man glömt bort att man hade. Så nu har vi golvet på övervåningen täckt av olika klädhögar. Det vi ska ha kvar hemma, och det som vi ska skeppa över.

På torsdag kommer flyttfirman och hämtar allt som ska skeppas i containern. Så det kommer att kännas lite märkligt efter det, för de kommer att ta ganska mycket. Och det som känns mest, det är att det verkligen närmar sig, snart flyttar vi.

Kvällen ägnade Pär åt bokföring, cirkusens bokföring, som är gigantisk. Själv satt jag och klistrade in kort. Och det här med kort är något som vi verkligen ligger efter med. Vi har så oerhört mycket fotografier, de ligger i högar. Nu har vi bestämt att vi ska komma ifatt och den dag vi flyttar ska alla kort vara inklistrade i fotopärmar. Jag hoppas att vi grejar det, för jag är bara på 1997 just nu. Men det ska gå:)

Nu på morgonen har jag och Pär varit på läkarundersökning. Och det är ju bra att veta att man är ok innan man ger sig ut i världen som vi snart ska göra. De kollade blodvärde, blodtryck, blodfetter, blodsocker mm. och jag mådde bra. Allt var bra, kanske lite lågt blodtryck och lågt blodvärde. Men det har jag alltid haft, egentligen lite konstigt, nu när det är så mycket att fixa med så borde ju blodtrycket hoppa upp.

Vad härligt det är ute just nu, tog en lånpromenad för ett tag sedan, och det är helt underbart att njuta av den friska soliga luften, och alla vackra färger. Kommer att sakna dessa årstider, de är unika.

Här nere kommer några bilder på vår lägenhet i Kuala Lumpur


Vardagsrummet


Här kommer jag och Pär sova gott...


Ett av badrummen, finns ett till varje sovrum, så inget bråk på morgonen...


En lite konstig vy av köket..


och en annan del av köket...


Utsikt från vårt fönster..


Och här kommer vi att bada..

När vi är på plats får jag visa mer hur det ser ut. För i condot finns även tennis, squash och badminton. Det finns också gym, pilates och yogarum. Så vi lär nog inte lida brist på att ha möjlighet att hålla oss i form. Ja, det ska vara i tanken då.

Må gott!

Kommentarer
Postat av: Tjocka släkten

Hej Eva! Du glömde det viktigaste rummet. Gästrummet!! Snart kommer vi......den efterlängtade släkten???

2008-09-29 @ 12:35:32
Postat av: Eva Linder

Ni får stå ut ett tag till, vet inte själv hur det ser ut. Men det duger säkert åt tjocka släkten...

2008-09-29 @ 13:01:59
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: elisabet

Vilken fin lägenhet, ni kommer nog att trivas hur bra som helst!

2008-09-29 @ 16:50:42
URL: http://stenvreten.blogg.se/
Postat av: ida

Oj vilken snygg lägenhet ni har!!=)

2008-09-30 @ 12:39:18
URL: http://idalii.blogg.se/
Postat av: lovisa

gud vad fint det var.. Har ni hunnit inreda redan eller köpte ni den färdig?? Bäst att du yogar upp dig Eva för jag har tänkt börja yoga på gymmet nu så då kan vi vara yogaexperter tillsammans sen när jag kommer ;) haha!

2008-09-30 @ 16:41:55
URL: http://lovisastjarnan.blogg.se/
Postat av: ellen

Jättefin lägenhet! verkar ju hur bra som helst, hoppas ni kommer trivas där borta :D

2008-10-01 @ 23:23:02
Postat av: sara

GUD! så snyggt! så ska jag också bo när jag blir vuxen, lätt !

2008-10-03 @ 22:12:44
URL: http://saravicky.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte coolt badrum! :)

2008-10-06 @ 18:37:26
URL: http://queenofdiamond.blogg.se/
Postat av: Kristina

No more lakrits for you, hehe :)

2008-10-08 @ 12:28:17
URL: http://amusebouche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0