Världen är mindre...


Även när jag är här i KL så är vi nära

Innan jag själv började blogga så läste jag en hel del andra bloggar, av varierande kvalité och innehåll. Nu menar jag naturligtvis inte att min blogg faller alla i smaken, och så ska det väl vara. Det är ungefär som livet i största allmänhet, en del människor fastnar man för på en gång, en del måste man kämpa lite mer för att förstå. Den första blogg jag började läsa var http://ullisblomman.blogg.se/ , och alla hennes inlägg från en långresa i Australien och Asien. Det var intressant att följa den och titta på alla fantastiska bilder. Att Ullisblomman dessutom är en fantastisk cirkusprincessa som jag haft mycket att göra med gjorde att saknaden efter henne blev mindre när man varje dag kunde gå in och läsa, titta och kommentera.

När jag under alla månader som hon var bortrest varje dag klickade in på hennes blogg upptäckte jag flera intressanta bloggar av ungdomar som jag känner från cirkusens värld. Och när jag läste deras bloggar var det som om jag såg dessa ungdomar med helt nya ögon. De hade ett liv utanför cirkusen som jag inte tidigare kände till. De hade förmågor som jag bara häpnades av. En av dem är http://geccod.blogg.se/ som jag upptäckt är en inbiten Travian spelare. Jag var inne på hans blogg igår och läste om detta, och faktum är att jag ska testa detta också. Om jag som är totalt bortkommen i detta ska förklara hur detta webläsarspel går till så blir det säkerligen stor förvirring, så alla Ni som är inyfikna gå in på hans blogg så kommer ni att förstå varför han ägnar stor tid till detta. Geccod har även tidigare i sin blogg skrivit fantastiska noveller, som jag med stor behållning läst.

De här två bloggarna är personer som jag i snart tio års tid träffat nästan varje dag fast i helt andra sammanhang, på scenshower och tältföreställningar och i en svettig träningslokal, då vi tillsammans endast fokuserat på cirkus. Men nu har jag genom att få följa deras liv och intressen på bloggen lärt känna dem på ett annat sätt. Ja, jag menar, vi kände varandra väl innan också, och pratade om mycket, men det här är annorlunda.

Det jag hoppas är att när vi flyttar så kan vi genom bloggen känna att världen verkligen har krymt. För det var nog kämpigare att flytta så himla långt när inte internet fanns.

Och jag jag ska surfa vidare och hitta många nya intressanta bloggar....


Här är det cirkusuppvisning på ett köpcentrum i Kuala Lumpur


Det här är gott det, Steamboat. Ska berätta mer om det senare.


Vi kommer säkerligen inte att behöva gå hungriga i Kuala Lumpur, mat i varje hörn.


Och alla dessa marknader...


och frukter i massor...


Fiskmarknad


Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Billigt är underbart ^^

2008-09-10 @ 18:21:45
URL: http://designingeverydaylife.blogg.se/
Postat av: Vanadesse.

tack! i'm doing my best :)

2008-09-10 @ 22:23:10
URL: http://designingeverydaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0