Nu ekar det...

Igår var det alltså full rulle här hemma. Vi hade fem otroligt snälla och glada flyttgubbar här som packade, slog in, bar och kånkade. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad över hur duktiga och effektiva de var. Men å andra sidan är det ju deras jobb.

De hade med sig containern, som stod utanför. När allt var klart, alla papper påskrivna och den sista av 150 flyttlådor, möbler och allt annat var inne i containern så fick vi se plomberingsnyckeln som skulle plombera allt. Vi fick skriva ner nummer och koder för att allt skulle gå rätt till, om det mot förmodan skulle vara så att någon under resans gång skulle öppna plomberingen.

Så nu är stora delar av våra ägodelar redan på väg. Igår kväll när jag satt och funderade på vad jag skulle bli mest ledsen över att förlora av allt som just nu finns i containern så var det absolut inte matsilver, porslin eller något annat av alla prylar och möbler. Utan det jag skulle gråta blod över är alla våra fotografier. Gud, vad ledsen jag skulle bli om jag aldrig fick titta på dem igen. Alla minnen som man samlat på sig genom åren betyder så oerhört mycket. För de flesta av de korten är ju innan man laddade ner allt på datorn, bara papperskopior.

Här hemma kan man just nu säga att det ser lite tomt ut, väggarna är tomma, golven saknar nästan helt mattor, Emelie och Julia har i princip bara sängarna kvar, skåp och lådor är helt tömda. När man pratar med varandra så ekar det.

I morse skjutsade jag ut Pär och hans bror Ulf till vår segelbåt i Sankt Anna. De ska under helgen segla upp den till Stockholm där den ska tas om hand av Ulf och hans familj. Känns faktiskt tryggt och riktigt bra, Uffe kan man lita på i alla väder.

Ja, så nu sitter jag inte bara och har flytten i tanken, nu börjar det verkligen hända saker i praktiken också. Nästa steg är att ta allt som ska magasineras. Sista veckan blir nog till att sova på golvet, men det ska nog gå det också.

I helgen blir det mycket vila, men också lite fest. Berättar om det senare. Ska även förbereda tre föreläsningar som jag ska hålla nästa vecka för högstadieeleverna på Vittra här i Norrköping.

Nedan är en länk till vårt condo där vi ska bo, och vårt nya lands flagga.

http://www.kiaraville.com.my/











Kommentarer
Postat av: Michelle

Tack så mycket!

Kommere att sakna er när ni flyttar.

Hoppas ni får det bra ochy hälsa Malaysia från mig!

Kram

2008-10-03 @ 18:15:58
URL: http://meps.blogg.se/
Postat av: Michelle

Jo det skulle vara roligt :D

2008-10-03 @ 23:16:13
URL: http://meps.blogg.se/
Postat av: Geccod

SV: Jo, Juryn verkar ju helt klart trevligare än tidigare i alla fall. Hm.. Vet inte om det är en film för mig riktigt men när ska ni se den?

2008-10-04 @ 11:27:58
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: Isa

Mitt första besök här och jag kommer gärna tillbaka! Spännande att få följa er flytt så långt bort!



//Isa

2008-10-04 @ 22:26:29
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hoppsan hoppsan personlig tränare minsan :) Då kanske jag måste börja gå på yoga passen då och inte bara säga att jag ska göra det :P Däremot tänkte jag faktisk åka upp och träna rep igår, men jag är sjuk så det blev inget. Hade varit kul att se om jag har någon talang kvar...

2008-10-05 @ 13:15:26
URL: http://lovisastjarnan.blogg.se/
Postat av: Dilek Isabelle

Gud vad coolt :) skall följa med er till malaysia, genom bloggen

2008-10-08 @ 22:12:17
URL: http://izmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0