Besök, fest och sjuka barn...

Det var ju bra att jag kopplade av igår, för idag kan alla krafter behövas. Det kommer att bli en mycket rolig dag, och flera möten med människor jag tycker om.

Igår kväll, ganska sent ringde min man och berättade att han missat flyget hem. Han hade åkt en buss mellan Brno (vet ej hur det stavas) i Tjeckien till Prag och flygplatsen, men bussen hade blivit på tok för mycket försenad på grund av trafik, olyckor, omläggningar mm. Så han fick sova över på hotell vid flygplatsen. Han ringde precis och meddelade att han skulle kliva på planet mot Arlanda nu, han är väl hemma i Norrköping vid 13.00.

I morse när jag som vanligt väckte huset, så kom Emelie ner och var genomförkyld. Hon ville ju gå till skolan, eftersom hon bara har en vecka kvar med sina kompisar innan vi flyttar, men jag kunde bara inte skicka iväg henne. Så hon får sova hela dagen, och så får vi se om hon orkar med att gå på cirkusminglet ikväll. Det vill hon säkert inte heller missa.

På eftermiddagen kommer mina föräldrar och min syster från Östersund. De ska stanna en bit in på nästa vecka. Bland annat ska min kära far och min man köra upp en båttrailer till Stockholm. Sedan ska vi också hinna med att fira Emelie som fyller år på måndag, men också Julia som fyller den 8 november och då hinner inte "momma" och "moffa" fira henne. Så vi slår ihop det nu på måndag och går ut och äter en härlig middag.

Sedan vid 18.00 ska vi på cirkusmingel, och det ska bli riktigt roligt. Hörde av min kära kollega och vapendragare Mr Mac att det var riktigt många som skulle komma. Trevligt!

Så det blir nog en innehållsrik dag, så nu ska sätta mig och läsa NT, som för övrigt fyller 250 år i år, Grattis NT. Sedan ska jag sätta igång med mina sysslor.

Ha nu en riktigt härlig dag, och gör som jag, njut av alla färger utomhus!


Ikväll ska jag också ha på mig detta, som min älskade systerdotter Emma gjort...

Kommentarer
Postat av: Geccod

Vi ses ikväll! :-)

2008-10-17 @ 10:22:58
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: marie

Ja ses i kväll! Marcus och jag har varit och röjt i cirkuslokalen så nu känns det som jag har damm i hela ögonen. Men fint blev det så nu kan vi ha kul ikväll. /kram Marie

2008-10-17 @ 15:00:30
Postat av: Emma

Sv: Haha, jaa, jag kanske blir en bra arkeolog! Jag kommer i alla fall att älska mitt jobb =)

Är det kaotiskt nu när momma, moffa och Karin är hos er? Jag ville verkligen följa med, dock är det filmkväll hos mig ikväll. Vi skickade med presenter till Emelie och Julia i alla fall! =D

Kram Emms!

2008-10-17 @ 17:58:39
URL: http://designofemma.bloggsida.se/
Postat av: Jenny

hoppas emelie kryar pa sig! njut av NT, kramar <3

2008-10-18 @ 00:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0