Allt känns bra

Snart ska vi åka iväg med vår dator på en snabb service. Den har krånglat en del, och det är inte roligt med tanke på att det är den enda, förutom en bärbar, som vi har kvar här hemma nu. Och vi är en familj som är ganska datorberoende. Vi är kanske inte ensamma om att vara det.

Så just nu vet jag inte om det blir något bloggande förrän på torsdag. Vi får se.

Annars är jag på rätt bra humör just nu, allt känns faktiskt himla bra. Det har varit lite väl stressigt ett tag, så nu när det mesta börjat falla på plats kan vi andas ut. Men ack så liten tid vi har kvar i Sverige. Bara tio dagar!

I dag har jag bestämt mig för att anmäla mig på matlagningskurs i Kuala Lumpur. Jag älskar ju mat, både att laga och att äta så det känns som ett måste att lära mig den nya matkulturen. Som grädde på moset kommer jag säkerligen att träffa massor av trevliga, intressanta och roliga människor. Jag får skriva om detta i bloggen när jag är på plats, kanske kan jag intervjua några från andra delar av vår vackra värld och lära mig massor, och Ni också...

När vi ändå är inne på kurser så tror jag,ju mer jag tänker på det, att jag ska ta några körlektioner också. Jag menar vänstertrafik, massor av moppar, vägar som går hit och dit. Ja, det blir nog ett måste för mig, annars får jag säkerligen ALLTID sitta själv i bilen. Och sällskap är ju kul.

Sedan ska jag naturligtvis bättra på min engelska genom att plugga lite också.

Faktum är att jag känner mig väldigt inspirerad just nu, det ska bli så himla kul och intressant. Jag har suttit ett par timmar med min man i bilen hela förmiddagen och vi har pratat massor. Jag har kommit på massor som jag vill och ska göra när jag väl är på plats.

För ett tag sedan var jag lite så där blassé över allt som hade med flytten att göra. Men nu har jag liksom blommat ut och jag ska verkligen "fånga dagen" där. Jag ska ta vara på denna fantastiska möjlighet som vi fått. Jag ska (som mina barns kusin Jenny i Brasilien sa) upptäcka och utforska Malaysia och lära mig massor.

Fan, vad kul det ska bli:)


Här någonstans är jag snart

Kommentarer
Postat av: Therese

Då kanske jag kommer förbi en sväng nere i Malaysia på en god middag :)

2008-10-28 @ 16:57:33
URL: http://tuws.blogg.se/
Postat av: Geccod

Det låter härligt! Engelskan brukar gå rätt fort att få igång. :-)

2008-10-28 @ 18:18:13
URL: http://geccod.blogg.se/
Postat av: julia linder

2008-10-28 @ 21:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0